لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۲

سری ۹ وان‌پلاس برای کاربران چه دارد؟


مجله فناوری: شرکت وان پلاس محصول سری ۹ خود را معرفی کرد؛ یک گوشی هوشمند با دوربینی ۲۴ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۶.۵ اینچی.

وان پلاس ۹

وان پلاس در چند سال اخیر توانسته است ارزان ترین پرچمداران بازار را عرضه کند و به همین دلیل به قاتل پرچمداران گران‌قیمت بازار شهره شده است. این شرکت بالاخره مدل سری ۹ خود را معرفی کرد؛ این گوشی البته با افزایش قیمت نسبت به گذشته روبه‌رو بوده، عاملی که مزیت آن را کم رنگ کرده است.

سری جدید وان پلاس ۹ از پردازنده‌ پرچم‌دار کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می کند.

شرکت وان‌پلاس برای دوربین وان پلاس ۹ با شرکت معروف هاسلبلاد همکاری کرده است. شرکت سوئدی هاسلبلاد در این محصول روی بهبود دقت ثبت رنگ وان پلاس ۹ متمرکز شده است.

دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی کار می‌کند؛ این دوربین از لرزشگیر اپتیکال استفاده می کند و می‌تواند عکس‌های ۱۲ بیتی با فرمت RAW را ثبت کند. این موبایل می تواند تصاویر هشت کی را فیلمبرداری کند. در ماژول دوربین همچنین سنسور دومگاپیکسلی سیاه‌وسفید استفاده شده است.

وان پلاس ۹ معمولی از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و نوع پرو از صفحه ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند.

وان پلاس ۹ پرو از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. قیمت مدل پایه از حدود ۷۰۰ دلار شروع می شود و با افزایش رم و حافظه به هزار دلار می رسد.

کلاب هاوس اندرویدی می شود

کلاب هاوس که تا کنون تنها در آی‌اواس قابل دسترس بوده، قرار است تا در اندروید هم قابلیت اجرا پیدا کند.

این شبکه اجتماعی مبنی بر صدا و چت روم های صوتی است و با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است. این شبکه اجتماعی احتمالاً تا تابستان به سیستم عامل اندروید خواهد آمد. این اپلیکیشن با دعوت نامه در دسترس است، اما برای گسترش در آینده بدون دعوت‌نامه هم قابل دسترس خواهد بود.

فیس‌بوک هم قصد دارد با الگوبرداری از این شبکه اجتماعی، قابلیت‌های آن را در اینستاگرام پیاده‌سازی کند.

فایرفاکس با قابلیت جدید

نسخه ۸۷ فایرفاکس توسط موزیلا در اختیار کاربران قرار گرفت. این مرورگر در نسخه جدید خود در زمینه حریم خصوصی دارای قابلیت‌های فراوانی است. یکی از این قابلیت‌های جدید SmartBlock نام‌گذاری شده است. این قابلیت می‌تواند با الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی، سایت‌هایی را که در آن ردیاب‌ها درست استفاده نشده‌اند، بهبود دهد.

SmartBlock همچنین می‌تواند مسدودسازی محتوای مخرب را بهتر از گذشته انجام دهد. این عامل سبب می‌شود امنیت کاربران افزایش یابد.

قابلیت جدید این مرورگر اجازه سوءاستفاده از کاربران و استفاده از اطلاعات خصوصی آنها را توسط شرکت‌های تجاری کاهش می‌دهد.

آیا بخش موبایل ال‌جی تعطیل می‌شود؟

برخی رسانه‌های جهان گزارش می‌دهند که احتمال دارد بخش موبایل‌سازی ال‌جی تعطیل شود. رقابت در زمینه ساخت موبایل افزایش یافته و حضور شرکت‌های چینی سبب شده بسیاری از شرکت‌های قدیمی فعال در این بخش توانایی رقابت نداشته باشند.

بخش موبایل ال‌جی در چند سال گذشته بیش از چهار میلیارد دلار زیان داده، این در حالی است که این شرکت زمانی جزو پنج تولیدکننده اصلی موبایل در جهان بود.

افزایش سرقت گوشی در ایران

ایسنا گزارش داده است با بحران‌های ارزی ایجادشده در دو سال گذشته، قیمت گوشی هم در بازار بالا رفته است؛ ازسوی دیگر سرقت گوشی تلفن همراه با افزایش چند برابری قیمت گوشی، شدت یافته است.

یکی از اهداف فرعی طرح رجیستری (ثبت شماره گوشی‌های همراه) پس از جلوگیری از قاچاق، جلوگیری از سرقت گوشی و ردیابی گوشی‌های سرقتی ذکر شده بود؛ زیرا اگرچه خرید گوشی‌های دست‌دوم در بازار رایج است، اما با اجرای رجیستری و لزوم ثبت شماره در تلفن همراه، درصورتی که فردی بخواهد گوشی خود را بفروشد و یا به دیگری منتقل کند، باید حتماً فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد؛ در غیر این صورت، پس از مدتی، گوشی برای سیم‌کارت جدیدی که در آن قرار گرفته، غیرفعال می‌شود. بنابراین گوشی‌های سرقتی در چنین شرایطی غیرقابل استفاده خواهند شد.

با وجود این قابلیت، در حالی که بیش از دو سال از اجرایی شدن طرح رجیستری می‌گذرد، فرایند ردیابی گوشی‌های مسروقه با استفاده از قابلیت‌های فنی رجیستری تا کنون اتفاق نیفتاده است. پیش از این حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی طرح رجیستری، درباره علت این تأخیر اظهار کرده بود که این سرویس موجود است و می‌توان آن را ارائه داد، اما نیاز است یک سری گام‌های باقیمانده را هم به ثبات برسانیم و بعد این سرویس را ارائه دهیم.

XS
SM
MD
LG