لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

یک مهمانی دیگر در تهران با بازداشت حاضران به پایان رسید


عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است

خبرگزاری فارس و برخی سایت‌های محافظه‌کار از بازداشت ۲۵ نفر از جمله یک بازیگر و نویسنده برنامه‌های طنز در یک مهمانی خبر داده‌اند.

این خبرگزاری در حساب توئیتر خود نوشته یک بازیگر و نویسنده برنامه‌های طنز با هویت اختصاری «الف‌. ‌ژ» نیز در این پارتی بازداشت شده‌ است.

آن‌طور که این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران نوشته است٬ ماموران نیروی انتظامی با «حکم قضایی» به این مراسم ه در تهران بوده یورش برده و اقدام به بازداشت شرکت‌کنندگان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش از محل برگزاری مراسم نیز «مشروبات الکلی» کشف و ضبط شده است.

وبسایت «عصر خبر» نیز گزارش کرده که این مراسم شامگاه پنجشنبه (دوم دی) در منزل بازیگر و نویسنده بازداشت شده برگزار شده بود.

این وبسایت نوشته که بازیگر بازداشت شده سابقه همکاری با رامبد جوان و مهران مديری را در كارنامه خود دارد.

وب‌سایت «دولت بهار» نزدیک به محمود احمدی‌نژاد هم گزارش کرده که این بازیگر و نویسنده «همواره با عبارات توهین‌آمیز به تمسخر دکتر احمدی‌نژاد و دولت سابق می‌پرداخته است.»

حساسیت نهاد‌های امنیتی جمهوری اسلامی به زندگی خصوصی بازیگران و ورزشکاران در ایران در پی افزایش حضور آنها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و دامنه برخورد با آنها نیز افزایش یافته است.

در ایران سال‌هاست که گزارش‌های متعددی از بازداشت بازیگران و ورزشکاران در مهمانی‌ها و جشن‌های خصوصی منتشر می‌شود.

اردیبهشت ماه سال جاری نیز خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه از بازداشت هفت بازیگر سرشناس در یک «پارتی شبانه» خبر داده بود.

در همان ماه نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به ورزشکاران و هنرمندان نسبت به شرکت در آنچه «جلسات مبتذل و خلاف قوانین» نامید٬ هشدار داده بود.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران هم گفته که «مراقبت‌های فرهنگی» از ورزشکاران و هنرمندان کشور باید افزایش یابد و پیشنهاد داده که معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه وارد این حوزه شود.

XS
SM
MD
LG