لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۹

علی مطهری: استیضاح وزیر کشور، مقصر اصلی حوادث آبان، به جریان نیفتاده است


علی مطهری در نطق میان دستور خود خطاب به شورای نگهبان گفت: «به شما چه ربطی دارد که نماینده چه می‌گوید».
علی مطهری در نطق میان دستور خود خطاب به شورای نگهبان گفت: «به شما چه ربطی دارد که نماینده چه می‌گوید».

علی مطهری روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت بار دیگر خواستار اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کشور شد و گفت این طرح به دلیل «مصلحت‌سنجی‌ها» و «تأثیرپذیری از خارج مجلس» به جریان نیفتاده است.

نماینده تهران در مجلس در نطق میان دستور خود همچنین ضمن اعتراض به رد صلاحیت نمایندگان مجلس به دلیل اظهارنظرشان گفت که این مسیر به «خفقان» منتهی خواهد شد.

آقای مطهری با اشاره به «مصلحت‌سنجی‌های» مجلس و «تأثیرپذیری از خارج مجلس» گفت استیضاح وزیر کشور که «مقصر اصلی حوادث آبان است که در آن مدت افراد زیادی کشته شدند» به جریان نیفتاده است.

او ضمن انتقاد از علی لاریجانی، رئیس‌ مجلس، افزود: «ابتدا به ما گفته شد اکنون شرایط مناسبی برای این موضوع نیست و آن را به بعد از انتخابات موکول کنید. حالا هم گفتند این موضوع به دلیل کرونا عقب بیفتد».

این نماینده مجلس گفت که «هنوز هم دیر نشده» و استیضاح وزیر کشور می‌تواند در دستور کار مجلس قرار گیرد.

آقای مطهری سوم دی‌ماه ۹۸ به نقل از اعضای هیات رئیسه مجلس گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی با استیضاح وزیر کشور به دلیل پیش رو بودن انتخابات مجلس مخالفت کرده و به همین دلیل این طرح در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

به رغم طرح گروهی از نمایندگان مجلس برای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور، او روز ۲۶ آذر ۹۸ در مراسمی نشان «مدیریت جهادی» را دریافت کرد.

آقای مطهری در نطق میان دستور خود همچنین گفت تعدادی از نمایندگان مجلس دهم در انتخابات مجلس یازدهم به دلیل اظهار نظرهای خود رد صلاحیت شده‌اند.

به گفته این نماینده مجلس، این موضوع در انتخابات گذشته نیز سابقه داشته اما در این دوره اعضای شورای نگهبان به صورت علنی اعلام می‌کردند که «شما این را گفتی و باید این را می‌گفتی».

او خطاب به شورای نگهبان گفت: «به شما چه ربطی دارد که نماینده چه می‌گوید».

در انتخابات مجلس یازدهم ۷۵ نفر از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند.

XS
SM
MD
LG