لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۱

طرح ترور نخست‌وزیر بریتانیا خنثی شد، متهمان محاکمه می‌شوند


ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا
ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا

به‌دنبال انتشار خبر خنثی شدن طرح ترور ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، رسانه‌های بریتانیا از محاکمه دو نفر در این رابطه خبر می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه (۱۴ آذر) نوشت که این دو مرد امروز در دادگاه حاضر می‌شوند و به اتهام‌های خود پاسخ می‌دهند.

هویت این دو نفر «نعیم الزکریا رحمان» ۲۰ ساله، اهل لندن و «محمد عقیب عمران» ، ۲۱ ساله، اهل بیرمینگهام، اعلام شده‌است.

آن‌طور که رسانه‌های بریتانیا نوشته‌اند، «نعیم الزکریا رحمان» قصد داشت پس از منفجر کردن دروازه اصلی دفتر تزرا می، وی را با حمله با چاقو به قتل برساند.


بنا بر گزارش‌ها، «محمد عقیب عمران» هم متهم است که برای اقدامات تروریستی آماده می‌شده و در پی آن قصد سفر به خارج را داشته است.

گزارش این رسانه‌ها یک روز پس از آن منتشر می‌شود که امبر راد، وزیر کشور بریتانیا، به پارلمان این کشور گفت که ۲۲ عملیات تروریستی از سوی اسلام‌گرایان در این کشور خنثی شده‌است.

این طرح‌های تروریستی، پس از قتل یک سرباز بریتانیایی در لندن از سوی تروریست‌های مسلمان در سال ۲۰۱۳ خنثی شده‌است.

به گفته خانم راد، پنج مورد از این عملیات تروریستی، پس از حمله به پارلمان بریتانیا در ماه مارس سال جاری که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، کشف شده‌است.

پلیس لندن نیز روز سه‌شنبه اعلام کرده که بریتانیا به شدت از سوی تروریست‌ها در معرض خطر قرار دارد و نقشه‌های آنها برای انجام عملیات تروریستی در این کشور، «چندبُعدی» است و چنان با سرعت و بر اساس برنامه پیش می‌رود که پیش از این سابقه نداشته‌است.

پلیس لندن همچنین از انجام ۵۰۰ مورد تحقیق ضدتروریسم دربارهٔ سه هزار نفر خبر داده و افزوده که در گذشته نیز از ۲۰ هزار نفر در این زمینه تحقیق یا بازجویی شده است.

بریتانیا در سال جاری میلادی، پنج بار مورد حملات تروریستی قرار گرفت که منجر به جان باختن ۳۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد.

مسئولیت چهار مورد از این حملات را گروه دولت اسلامی (داعش) برعهده گرفت.

XS
SM
MD
LG