لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۷

ترامپ: نباید اجازه داد رژیم جنایتکار ایران به اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش ادامه دهد


دونالد ترامپ توافق اتمی ایران را «مایه شرمساری آمریکا» خواند.
دونالد ترامپ توافق اتمی ایران را «مایه شرمساری آمریکا» خواند.

رییس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل، از حکومت ایران به عنوان یک کشور «یاغی» نام برد که به گفته وی، سرمایه‌های این کشور را صرف «خشونت» در کشورهای منطقه می‌کند.

دونالد ترامپ همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا به گفته وی، با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده رژیم جنایتکار» ایران مقابله کند.

وی در سخنرانی خود اظهار داشت: ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که رژیم جنایتکار ایران به اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش ادامه دهد در حالی که در حال دنبال کردن برنامه موشکی خطرناک خود است. ما نمی‌توانیم به توافقی پایبند باشیم، اگر پوششی باشد برای برنامه نهایی (سلاح) هسته‌ای.

آقای ترامپ تصریح کرد: حکومت ایران، یک دیکتاتوری فاسد را در پشت نقاب دمکراسی دروغین پنهان کرده است. (حکومت ایران)، یک کشورِ به لحاظ تاریخی غنی و ثروتمند را به کشوری یاغی با اقتصادی تهی بدل کرده است که اکنون صادرات اصلی آن خشونت،خونریزی و هرج و مرج شده است. مردم ایران دیر زمانی است که بیش از همه قربانی رهبران این کشور هستند.

رییس‌جمهوری آمریکا افزود: به جای این که (حکومت ایران) منابع این کشور را صرف بهبود زندگی مردم ایران کند، درآمدهای نفتی این کشور خرج حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی می‌شود که مسلمانان بی‌گناه را بکشند و به همسایه‌های صلح جوی عرب و اسرائیلی حمله کنند. این ثروت که متعلق ملت ایران است خرج حمایت از دیکتاتوری بشار اسد می‌شود، خرج جنگ داخلی یمن می‌شود و صلح را در تمامی خاورمیانه تضعیف می‌کند.

ارزیابی آرش آرامش، کارشناس مسائل امنیتی، از سخنان دونالد ترامپ در سازمان ملل
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:48 0:00
لینک مستقیم

توافق هسته ای با ایران

دونالد ترامپ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی به عنوان «یک توافق بد» تاکید کرد که آمریکا هرگز در قرارداد یک‌طرفه‌ای که هیچ سودی برای این کشور نداشته باشد، باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که این توافق، «بدترین توافق» یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضاء کرده است، این توافق را «مایه شرمساری آمریکا» خواند.

رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، صریح بگویم، این توافق یک شرمساری برای ایالات متحده است، و فکر نمی‌کنم که از آخر آن خبر داشته باشید.

براساس توافق «برنامه جامع اقدام مشترک»، برجام، که در تیرماه سال ۱۳۹۴ بین ایران و شش قدرت جهانی امضا شد، ایران بخشی هایی از برنامه هسته ای خود را متوقف کرد و در مقابل تحریم‌های هسته‌ای علیه این کشور تعلیق شد.

تحلیل رضا تقی‌زاده، تحلیلگر روابط بین‌الملل، از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:18 0:00
لینک مستقیم

در حالی دونالد ترامپ نسبت به پایبندی آمریکا در قبال برجام هشدار داده است که روز گذشته حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، برجام را یک تعهد چندجانبه بین المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل دانست و گفت: «خروج از این تعهد هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.»

«ترس حکومت از مردم»

آقای ترامپ در ادامه سخنرانی تاکید کرده است: باور کنید. این فرصتی برای کل جهان است تا برای درخواست از حکومت ایران به ما ملحق شوند که به مرگ و ویرانی پایان دهد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:10:39 0:00
لینک مستقیم

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرده است که همه جهانیان می‌دانند مردم ایران خواهان تغییر هستند و رهبران ایران بیش از هر کسی دیگر از مردم این کشور می‌ترسند.

وی اضافه کرد: به همین علت است که حکومت، دسترسی به اینترنت را محدود می‌کند، ماهواره‌های مردم را جمع‌آوری می‌کند، به سوی راهپیمایی مسالمت‌آمیز دانشجویان تیراندازی می‌کند، و کسانی که خواهان اصلاحات هستند را زندانی می‌کند.

با این حال، رییس‌جمهوری آمریکا گفت: رژیم‌های سرکوبگر تا ابد عمر نمی‌کنند و روزی خواهد رسید که مردم بتوانند انتخاب کنند.

XS
SM
MD
LG