لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۲

ترامپ ادعای درخواست برای ترور بشار اسد را تکذیب کرد


دونالد ترامپ می‌گوید، هرگز ایده ترور بشار اسد «مطرح نشده است.»
دونالد ترامپ می‌گوید، هرگز ایده ترور بشار اسد «مطرح نشده است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ادعای مطرح شده در کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار آمریکایی در خصوص بحث درباره ترور بشار اسد را تکذیب کرده است.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ در جریان دیدار با امیر کویت در واشینگتن تصریح کرد، هرگز بحثی در خصوص «ترور» بشار اسد مطرح نشده است.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست بخشی از کتاب «ترس؛ دونالد ترامپ در کاخ‌سفید» باب وودوارد که قرار است به زودی وارد بازار شود را منتشر کرد که در آن آمده است: دونالد ترامپ سال گذشته خواهان ترور بشار اسد شده بود، اما جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا این درخواست را نادیده گرفت.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعای بحث در خصوص ترور بشار اسد گفت: هرگز چنین چیزی نبوده. این داستان سرایی کامل است.

آقای ترامپ اضافه کرده است: نه. هرگز (به چنین ایده‌ای) نه توجهی شده و نه هرگز مورد بحث قرار گرفت و نمی بایستی چنین موضوعی در این کتاب نوشته می‌شد.

باب وودوار در کتاب خود نوشته است: در آوریل سال ۲۰۱۷ به دنبال حمله شیمیایی در سوریه دونالد ترامپ به جیمز متیس گفته است که آمریکا بهتر است بشار اسد را بکشد. این کتاب همچنین ادعا کرده است، جیمز متیس هرچند در ابتدا با این درخواست دونالد ترامپ همراهی کرد، اما بعدا خواستار اقدامات حساب شده در قبال سوریه شد.

این در حالی است که جیمز متیس سه شنبه در بیانیه‌ای ادعاهای مطرح شده در کتاب باب وودوار را رد کرد. آقای متیس گفت، هرگز چنین بحثی مطرح نشده است.

با این حال همزمان با بحث ها در خصوص ادعای کتاب باب وودوارد، نگرانی جامعه بین المللی نسبت به حمله حکومت بشار اسد به استان ادلب آخرین منطقه تحت کنترل مخالفان و احتمال بروز یک فاجعه انسانی در این منطقه در شمال سوریه افزایش یافته است.

به گزارش رویترز ، هم اکنون در حدود سه میلیون غیر نظامی در استان ادلب زندگی می‌کنند.

در همین زمینه، دونالد ترامپ روز چهارشنبه هشدار داده هرگونه قتل و عام در استان ادلب خشم آمریکا را پی خواهد داشت.

دونالد ترامپ سال گذشته میلادی در واکنش به استفاده از سلا‌ح‌های شیمیایی در سوریه دو بار دستور حملات نظامی به مواضع حکومت سوریه را صادر کرد.

جنگ داخلی سوریه تاکنون صدها هزار کشته بر جای گذاشته و باعث آوارگی میلیون‌ها نفر شده است.

با استفاده از گزارشهای رویترز، فاکس نیوز و رادیو فردا؛ خ|ت|
XS
SM
MD
LG