لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

ترامپ می‌گوید شرکت رئیس جمهوری چین در اجلاس گروه ۲۰ مهم نیست


دونالد ترامپ می‌گوید، چین برای کاهش فشار آمریکا از طریق وضع تعرفه بر واردات آن کشور ارزش واقعی ارز خود را دستکاری می کند. (عکس از آرشیو)
دونالد ترامپ می‌گوید، چین برای کاهش فشار آمریکا از طریق وضع تعرفه بر واردات آن کشور ارزش واقعی ارز خود را دستکاری می کند. (عکس از آرشیو)

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه ۲۴ خرداد گفت، شرکت شی جین پینگ، رییس جمهور چین در اجلاس سران گروه ۲۰ که قرار است اواخر ماه میلادی جاری برگزار شود «مهم نیست» و پیش بینی کرد که توافق تجاری با چین در آینده صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز آقای ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:«خواهیم دید. در نهایت آنها توافق خواهند کرد.»

آقای ترامپ بارها تکرار کرد که در این اجلاس با شی جین پینگ دیدار خواهد کرد ولی دولت چین تاکنون خبر این دیدار را تایید نکرده است.

رییس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه گفت چین برای کاهش فشار آمریکا از طریق وضع تعرفه بر واردات آن کشور ارزش واقعی ارز خود را دستکاری می کند.

او گفت:«آنها مجبورند صدها میلیارد دلار بپردازند. من بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه وضع کرده ام. آنها برای پرداخت این مبالغ ارز خود را دستکاری می کنند.»

واشنگتن و چین از حدود یک سال پیش وارد یک جنگ تجاری شده اند. دولت آمریکا می گوید هدف از این فشارها وادار کردن چین به تغییر سیاست‌های تجاری آن کشور است. واشنگتن بر ۲۵۰میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین تعرفه وضع کرده و در مقابل چین نیز حدود ۶۰ میلیارد دلار کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه کرده است.

مذاکرات دو کشور برای حل اختلافات تجاری در ماه مه به شکست انجامید. آمریکا چین را به نقض چندین تعهد خود متهم کرده ولی پکن این اتهام را تکذیب کرده است.

در یک رویداد جداگانه دو کشور توافق کردند که پیگیری اختلاف خود در مورد حقوق معنوی در سازمان تجاری جهانی را متوقف کنند. سازمان تجارت جهانی تاکنون اعلام نکرده که چرا پیگیری این اختلاف تعلیق شده است.

با استفاده از رویترز؛ ش.ر
XS
SM
MD
LG