لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

حضور دونالد ترامپ جونیور در کمیته قضایی مجلس سنا


دونالد ترامپ جونیور به خاطر ملاقات با یک وکیل روس که با کرملین ارتباط نزدیکی دارد به یکی از عناصر اصلی در تحقیقات مربوط به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدل شد.
دونالد ترامپ جونیور به خاطر ملاقات با یک وکیل روس که با کرملین ارتباط نزدیکی دارد به یکی از عناصر اصلی در تحقیقات مربوط به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدل شد.

کمیته قضایی مجلس سنا روز پنجشنبه در یک جلسه غیرعلنی از دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد رییس جمهور آمریکا در مورد ارتباط احتمالی بین کارزار انتخاباتی آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ با حکومت روسیه تحقیق کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ جونیور که مدیرعامل مجموعه بنگاه‌های اقتصادی ترامپ است هنگام ورود به جلسه از روبرو شدن با خبرنگاران و دوربین‌های خبری پرهیز کرد.

دیک دوربین، سناتور دمکرات به خبرنگاران گفت سخنان و ارائه شواهد اولیه آقای ترامپ در این جلسه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول کشید.

دونالد ترامپ جونیور به خاطر ملاقات با یک وکیل روس در ژوئن ۲۰۱۶ که با کاخ کرملین ارتباط نزدیکی دارد به یکی از عناصر اصلی در تحقیقات مربوط به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدل شد.

موضوع اصلی تحقیقات مجلس سنا شرکت پسر دونالد ترامپ در این جلسه است، امری که سناتور دوربین آن را «بسیار مهم» توصیف می‌کند.

در آن ملاقات که در برج ترامپ در شهر نیویورک برگزار شد و وکیل روس وعده داده بود اطلاعاتی به ضرر هیلاری کلینتون در اختیار اطرافیان دونالد ترامپ قرار دهد، علاوه بر پسر دونالد ترامپ جرد کوشنر داماد وی و پل مانافوت مدیر وقت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نیز شرکت داشتند.

مصاحبه هیئت تحقیق کمیته قضایی مجلس سنا با دونالد ترامپ جونیور شبیه تحقیقات کمیته امور امنیتی مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از جرد کوشنر در مورد تماس‌های او با مقامات و افراد وابسته به حکومت روسیه بود.

جرد کوشنر در پایان آن جلسات ادعا کرد که «او با روسیه تبانی نکرده» و ملاقات‌هایش با مقامات روس که آنها را قبلا برملا نکرده بود «غیرقانونی» نبوده‌اند.

خبرگزاری فرانسه یادآوری می‌کند که دونالد ترامپ جونیور در ماه ژوئیه اذعان کرد که سال گذشته با يک وکیل روس دیدار کرده که خود را به عنوان نماینده حکومت روسیه معرفی کرده و گفته بود در مورد هیلاری کلینتون رقیب آقای ترامپ اطلاعاتی دارد که می‌توانند به صرر او تمام شوند.

اما پسر آقای ترامپ تاکید کرد که این ملاقات هیچ نتیجه‌ای نداشت و در آن هیچ گونه تبانی صورت نگرفت.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و حکومت روسیه نیز همواره تبانی بین دو طرف در کارزار انتخاباتی سال گذشته را تکذیب کرده‌اند.

هدف از تحقیقات کمیته‌های مختلف کنگره در زمینه دخالت حکومت روسیه برای تاثیرگذاری احتمالی بر نتایج انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ، کشف احتمال همکاری اطرافیان و مسئولان کارزار انتخاباتی آقای ترامپ با روسیه است.

کنگره خواستار دریافت مدارک و مصاحبه با اطرافیان و مسئولان کارزار انتخاباتی آقای ترامپ شده و ممکن است برخی از این افراد برای ارائه شهادت در جلسات علنی احضار شوند.

علاوه بر کنگره آمریکا تحقیقات جداگانه‌ای در این زمینه توسط رابرت مالر مشاور ویژه دادستانی انجام می شود که از سوی وزارت دادگستری بعنوان مدیر این تحقیقات منصوب شده است.

XS
SM
MD
LG