لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۸

فرمان دونالد ترامپ برای مقابله با مداخلات خارجی در انتخابات آمریکا


فرمان جدید آقای ترامپ بر تحریم کشورها و عواملی که در صدد دخالت در انتخابات آمریکا هستند تاکید دارد.
فرمان جدید آقای ترامپ بر تحریم کشورها و عواملی که در صدد دخالت در انتخابات آمریکا هستند تاکید دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور فرمانی را برای محافظت از ایالات متحده در برابر دخالت خارجی‌ها در انتخابات این کشور امضا کرد.

خبرگزاری رویترز اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در یک کنفرانس خبری را بازتاب داده که جزییاتی از این فرمان به دست می‌دهد.

به گفته وی، فرمان جدید آقای ترامپ بر تحریم کشورها و عواملی که در صدد دخالت در انتخابات آمریکا هستند تاکید دارد.

این فرمان مقرر می‌کند که وزارتخانه‌های امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در رابطه با تحریم‌ها و اعمال آنها تصمیم خواهند گرفت.

آقای بولتون همچنین عنوان کرده که تحریم‌ها شامل ضبط اموال و دارایی‌ها، محدود کردن دسترسی به نهادهای اقتصادی آمریکا و ممنوعیت تجارت شهروندان آمریکایی با کمپانی‌های درگیر در ماجرا خواهد بود.

دونالد ترامپ هدف حمله منتقدانی قرار دارد که می‌گویند وی خطراتی را که متوجه انتخابات این کشور است آنچنان که باید جدی نمی‌گیرد و به ویژه نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری دو سال قبل ایالات متحده را باور ندارد.

جان بولتون اما در اظهارات روز چهارشنبه خود عنوان کرد که امضای این فرمان نشان از آن دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا برای امنیت انتخابات این کشور اولویت قائل است.

وی افزود که فرمان جدید رئیس‌جمهوری، کارزارهای جاسوسی یا هر گونه تلاش برای دخالت در نتیجه انتخابات را خنثی می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دان کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا، نیز آقای بولتون را در این کنفرانس خبری همراهی می‌کرد.

آقای کوتس اظهار داشت، ایالات متحده در حال حاضر نشانه‌ای از مداخله روسیه در انتخابات این کشور به آن شدت که در انتخابات دو سال قبل شاهد بود نمی‌بیند، اما ماجرا را تمام شده نیز فرض نمی‌کند.

وی همچنین عنوان کرد که ایالات متحده نگران فعالیت‌های سایبری چین، کره شمالی و ایران است.

در آخرین روزهای مردادماه امسال شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر از مسدود کردن صدها صفحه و حساب کاربری مرتبط با ایران خبر دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که این اقدام به دنبال انتشار گزارش شرکت امنیت سایبری «فایر آی» انجام شد.

شرکت امنیت سایبری «فایر آی» عنوان کرده که شبکه مرتبط با رسانه‌های دولتی ایران فعالیت‌های تبلیغاتی در ضدیت با عربستان سعودی، اسرائیل و حمایت از فلسطینی‌ها و توافق هسته ای انجام می‌دادند.

منبع: خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG