لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

حمله ترامپ به وکیل سابقش؛ از منافورت ستایش کرد


پل منافورت (نفر اول از راست)، دونالد ترامپ و مایکل کوهن
پل منافورت (نفر اول از راست)، دونالد ترامپ و مایکل کوهن

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به اقدامات قضایی علیه دو تن از دستیاران پیشین خود روز چهارشنبه ۳۱ مرداد با انتشار توئیت‌هایی، یکی از آنها را به شدت مورد انتقاد قرار داد و از دیگری که همچنان به او وفادار مانده است، ستایش کرد.

آقای ترامپ ضمن سرزنش مایکل کوهن، وکیل سابق خود، تاکید کرد، اتهامات مالی که آقای کوهن در دادگاه فدرال نیویورک آنها را پذیرفته است، «جرم نبوده است».

وی سپس در توئیت دیگری نوشت که «اگر کسی دنبال یک وکیل خوب می‌گردد، من به شدت توصیه می‌کنم که سراغ مایکل کوهن نرود».

کوهن هشت اتهام وارده در رابطه با فرار مالیاتی، تقلب بانکی و تخلفات مالی در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را پذیرفته و گفته که طبق خواسته آقای ترامپ عمل کرده است.

لنی دیویس، وکیل مایکل کوهن، در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت که اگر رئیس‌جمهوری پیشنهاد عفو موکل او را بدهد، آقای کوهن آن را نخواهد پذیرفت چون که نمی‌خواهد هدف ترامپ را برآورده سازد.

دیویس به شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «او هیچ چیزی از دونالد ترامپ نمی‌خواهد».

این وکیل دادگستری همچنین گفت کوهن اطلاعاتی دارد که به کار رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری در آمریکا، می‌آید.

مایکل کوهن که روزگاری در توصیف وفاداری خود به دونالد ترامپ گفته بود که حاضر است به جای او گلوله بخورد، در دادگاه فدرال منهتن اعلام کرد که ترامپ به او دستور داد تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به دو زنی که ادعا می‌کنند با ترامپ روابط جنسی داشته‌اند، حق السکوت بدهد.

اعتراف او در دادگاه همزمان با آن شد که دادگاه دیگری در ایالت ویرجینیا پل منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، را در هشت مورد از ۱۸ مورد اتهام بانکی و مالیاتی، گناهگار شناخت، محاکمه‌ای که در نتیجه تحقیقات پیرامون مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همکاری احتمالی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها انجام گرفت.

آقای ترامپ صبح روز چهارشنبه در توئیتی نوشت که درباره منافورت و «خانواده فوق‌العاده او» به شدت متاسف است.

وی سپس عنوان کرد که دادگاه با پیش کشیدن دوازده پرونده مالیاتی قدیمی فشار بی‌امانی را بر وی وارد آورده اما او برخلاف مایکل کوهن حاضر نشد که با داستان‌سرایی تن به معامله بدهد.

رئیس‌جمهورب آمریکا در نهایت گفت که برای «این مرد شجاع» احترام بسیاری قائل است.

پرونده‌های منافورت و کوهن فشار زیادی را بر ترامپ و جمهوری‌خواهان هوادار او در آستانه انتخابات ماه نوامبر وارد آورده است. دمکرات‌ها تلاش می‌کنند در این انتخابات بار دیگر کنترل کنگره را در دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری رویترز/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG