لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۴

وکلای ترامپ پاسخ سئوالات بازرس ویژه در پرونده روسیه را می‌دهند


رابرت مالر بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا
رابرت مالر بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا

وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، پاسخ پرسش‌های رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، را آماده می‌کنند.

گزارش این رخداد را نخست شبکه خبری سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه به نقل از منابع مطلع منتشر کرد که نشان می‌دهد پس از چند ماه مذاکره میان رابرت مالر و تیم حقوقی آقای ترامپ سرانجام پیشرفتی حاصل شده و قرار است رئیس جمهور به پرسش‌های بازرس ویژه پاسخ بدهد.

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، ماه گذشته گفته بود که مالر قصد دارد پیرو یکسری سئوال و جواب مکتوب از رئیس جمهور مصاحبه‌ای هم با وی داشته باشد، اما این درخواست با مقاومت تیم حقوقی آقای ترامپ روبه‌رو شده بود.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد، بحث درباره مصاحبه هنوز به سرانجام نرسیده است، اما منابع مطلع به این خبرگزاری گفته‌اند که مالر پاسخ‌های مکتوب به پرسش‌هایش را خواهد پذیرفت بدون این که از وکلای ترامپ درباره اقدامات بعدی تعهدی گرفته باشد.

دو روز قبل از این گزارش رودی جولیانی به رویترز گفته بود: «ما موافق سئوالات بعدی نیستیم تا مادامی که سری اول سئوالات پرسیده شود، جواب به آن داده شود و یک نفر به ما توضیح بدهد که چرا همین سئوال و جواب‌ها کافی نیستند.»

آقای جولیانی سپس تصریح کرد که ترامپ مشتاق پاسخ به سئوالات دراین باره است که آیا کمپین انتخاباتی او با مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تبانی کرده است یا نه. مالر اما در تحقیقات خود بر این مسئله نیز تمرکز دارد که آیا رئیس جمهور آمریکا مانع انجام تحقیقات درباره پرونده روسیه شده است یا نه، که به گفته آقای جولیانی، دونالد ترامپ نمی‌خواهد دراین باره با آقای مالر مصاحبه کند.

ترامپ در مصاحبه‌ای که سال گذشته با شبکه خبری ان‌بی‌سی انجام داد، تصمیم خود به اخراج جیمز کومی، رئیس وقت اف‌بی‌آی، را مرتبط با پرونده تحقیقات درباره دخالت احتمالی روس‌ها در انتخابات عنوان کرد. در آن زمان کومی این پرونده را هدایت می‌کرد.

نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه با هدف پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مداخله کرده است. مسکو این اتهام را نپذیرفته و ترامپ نیز اتهام تبانی با روسیه و جلوگیری از اجرای عدالت را رد کرده است.

منبع: خبرگزاری رویترز، شبکه خبری سی‌ان‌ان؛ س.ن
XS
SM
MD
LG