لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۰

مسدود شدن حساب چندین رسانه دولتی ایران در توئیتر به دلیل «آزار بهائیان»


توئیتر از سال ۸۸ در ایران فیلتر است اما تعدادی از مقام‌های و نهادهای جمهوری اسلامی در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند
توئیتر از سال ۸۸ در ایران فیلتر است اما تعدادی از مقام‌های و نهادهای جمهوری اسلامی در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند

توئیتر حساب کاربری خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی و چند وب‌سایت دیگر از جمله خبرگزاری مهر و همچنین وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان را غیر فعال کرده است.

پدرام الوندی، از معاونان در خبرگزاری ایرنا، در توئیتر خود نوشت که حساب فارسی این خبرگزاری تعلیق شده و مقامات این خبرگزاری مشغول بررسی دلیل این اقدام توئیتر هستند.

خبرگزاری صدا و سیما نیز خبر داد که پس از مسدود شدن حساب کاربری رسانه‌هایی چون خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری مهر و باشگاه خبرنگاران جوان حساب روزنامه جام جم وابسته به سازمان صدا و سیما در توئیتر مسدود شد.

این خبرگزاری دلیل معلق شدن این حساب‌ها را انتشار اخباری در ارتباط با توقیف نفتکش بریتانیایی ذکر کرده است.

با این حال خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که توئیتر دلیل این اقدام ارسال پیام‌هایی برای آزار بهائیان از سوی ایران رسانه‌ها اعلام کرده است.

توئیتر از سال ۸۸ در ایران فیلتر است اما تعدادی از مقام‌های و نهادهای جمهوری اسلامی در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند.

دو حساب توئیتری منسوب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی سخنان او را منتشر می‌کنند.

توئیتر و فیس‌بوک سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۹۷ نیز از بستن صدها صفحه و حساب کاربری مرتبط با ایران خبر داده بودند.

روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین و یک روز پس از ثبت رسمی قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا نیز شبکه اجتماعی «اینستاگرام» صفحات فرمانده کل این نیرو و تعدادی از دیگر فرماندهان از جمله قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، را رسماً مسدود کرد.

یک روز بعد نیز حساب کاربری ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران و علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی مسدود شدند اما این صفحات روز پنجشنبه ۲۹ فروردین، بار دیگر فعال شدند.

گوگل نیز در شهریور ماه سال گذشته نیز اعلام کرده بود که شماری از کانال‌های یوتیوب و سایر حساب‌های کاربری را به دلیل «ارتباط مخفی» آنها با کارزار اطلاعات جعلی مرتبط با ایران مسدود کرده است.

منابع:خبرگزاری‌های ایرنا، صدا و سیما، فرانسه توئیتر و رادیو فردا / ا.م / پ.پ
XS
SM
MD
LG