لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۳

بازداشت دو شهروند عراقی و سوری در ارتباط با کشته شدن قاسم سلیمانی


دستگاه‌های ارتباطی دیده شده در دست قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس چینی بوده است
دستگاه‌های ارتباطی دیده شده در دست قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس چینی بوده است

شبکه «اسکای‌نیوز» عربی گزارش داده دستگاه امنیتی عراق یک شهروند عراقی و یک شهروند سوری را در ارتباط با کشته شدن قاسم سلیمانی بازداشت کرده است.

اسکای‌نیوز با اشاره به اینکه هواپیمای حامل قاسم سلیمانی از سوریه وارد بغداد شده بود گزارش داده است تحقیقات امنیتی از کارمندان فرودگاه بغداد و خدمه این هواپیما آغاز شده است.

مقام‌های رسمی عراق هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.


رسانه‌های اسرائیل و آمریکا جزئیاتی از نحوه ردگیری اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند که مدعی‌اند به کشته شدن قاسم سلیمانی منتشر شده است.

به نوشته اینتلی‌تایمز، رفت‌وآمدهای مکرر قاسم سلیمانی به عراق، نوع خودروها و تجهیزات ارتباطی مورد استفاده او و سران حشد الشعبی زیر نظر گرفته شده بود؛ بررسی این تجهیزات و رهگیری امواج آن‌ها بخشی از کار نیروهای اطلاعاتی بود.

بر اساس این گزارش، یکی از فیلم‌های فعالیت ابومهدی المهندس رصد زیربنای تجهیزات مرکزی مخابراتی او و نیروهایش را فراهم کرد. از جمله می‌شد دید که دستگاه‌های در حال شارژ شدن در این فیلم که از نوع چینی است، همان‌هاست که در زمان حضور قاسم سلیمانی در عراق در دست او و ابومهدی المهندس نیز هست.

به نوشته اینتلی‌تایمز، این تجهیزات ارتباطی همچنین در دست نیروهایی دیده شده بود که در دوره اخیر در مرز عراق و سوریه حضور دارند.

تجهیزات مخابراتی در دست این نیروها در این ناحیه مرزی، بر روی خودروهایی هم که شبه‌نظامیان شیعی عراق از آن برای تردد در منطقه استفاده می‌کنند، نصب شده است.

خودروهای زرهی عملیاتی نوع SUV در اختیار قاسم سلیمانی و مشاوران و نیروهای اصلی اطراف او بوده است. همچنین آنتن‌هایی که ارتباط‌گیری بدون سیم را فراهم می‌کند و در این خودروها نصب بوده، در مدار رصد اطلاعاتی قرار داشت.

XS
SM
MD
LG