لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۸

«دوتابعیتی‌ها هدف پرونده‌سازی قرار گرفته‌اند»


سیامک نمازی (راست) در کنار پدرش،باقر نمازی
سیامک نمازی (راست) در کنار پدرش،باقر نمازی

«عبدالکریم لاهیجی» رئیس پیشین و اینک افتخاری فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر در مورد حبس «نمازی ها» میگوید به عنوان وکیل دادگستری ایران چون پرونده آنها را ندیده نمیتواند بطور قطعی اظهار نظر کند گرچه با اشاره به موارد پیشین بازداشت دو تابعیتی ها می افزاید ایرانی هایی که یک ملیت دیگری دارند همواره هدف یک نوع پرونده سازی قرار گرفته اند.

این حقوقدان در گفتگو با رادیو فردا اشاره دارد با وجود اتهامات سنگین در پرونده های پیشین دوتابعیتی ها، با توافقات حاصله میان دولت های متبوع آنها، کلیۀ اتهامات در مدت کوتاهی از میان رفته است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:19 0:00
لینک مستقیم

به نوشته نشریه فارین پالیسی، دبیر کل ملل متحد در نامه‌ای محرمانه به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی خواهان آزادی محمدباقر نمازی، ۸۱ ساله به دلایل انساندوستانه شده است.

در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران از ۱۳۵۴ عضو این میثاق هست گفته شده کسانی که به علت کهولت سن وضع سلامتی آنها نگران کننده است باید رژیم خاصی در خانه شان اعمال شود. رژیم خاص یعنی اینکه بجای زندان مثلا در خانه یا محل دیگری تحت نظر باشند
عبدالکریم لاهیجی «رئیس افتخاری فدارسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر»

عبدالکریم لاهیجی به رادیو فردا میگوید در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران بیش از نیم قرن پیش آنرا امضاء کرده آمده است کسانی که به دلیل کهولت سن وضع جسمانی خوبی ندارند باید بجای زندان تحت شرایط خاصی تحت نظر باشند.

این حقوقدان و کوشنده حقوق بشر می افزاید نامه دبیرکل ملل متحد به رئیس جمهوری اسلامی برای آزادی محمدباقر نمازی به دلایل انساندوستانه را در این راستا میداند.

محمدباقر نمازی، نماینده پیشین صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف در سومالی، کنیا و مصر و در دوران پیش از انقلاب، استاندار خوزستان، اسفند ۱۳۹۴ در حالی در ایران بازداشت شد که فرزندش، سیامک نمازی، مدیر پیشین برنامه‌ریزیهای شرکت نفتی «کرسنت» چند ماه پیشتر در سفرش به ایران بازداشت شده بود.

دادگاه انقلاب اسلامی این پدر و پسر را که شهروند آمریکا هستند به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است.

XS
SM
MD
LG