لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۴

آمریکا برای اطلاعات درباره دو عضو حزب الله لبنان ۱۲ میلیون دلار جایزه تعیین کرد


فواد شکر و طلال حمیه
فواد شکر و طلال حمیه

همزمان با افزایش فشارهای آمریکا علیه گروه حزب الله لبنان، وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز روز سه شنبه ۱۸ مهرماه برای ارائه اطلاعات به منظور بازداشت دو عضو حزب الله لبنان میلیون ها دلار جایزه تعیین کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که برای ارائه اطلاعاتی که به بازداشت طلال حمیه، رئیس سازمان امنیت خارجی حزب الله منجر شود هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. همچنین برای ارائه اطلاعات درباره فواد شکر، یکی از فرماندهان حزب الله نیز پنج میلیون دلار جایزه تعیین شده است.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا: ایران منابع مردم خود را هزینه حزب الله لبنان می‌کند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:40 0:00
لینک مستقیم

ناتان سیلز، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفته است، این نخستین بار پس از یک دهه است که برای اعضای گروه حزب الله جایزه تعیین می شود.

حکومت ایران حزب الله را به وجود آورده و از آن حمایت مالی می کند تا به بی‌ثباتی در تمام منطقه و سراسر دنیا دامن بزند. همه اینها به خرج ملت ایران بوده است...مردم ایران و مردم لبنان شایسته بهتر از این هستند.
ناتان سیلز

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده است: جایزه ای که امروز تعیین شد، گام دیگری است برای افزایش فشار بر اعضای حزب الله و این گروه است.

رویترز می گوید، طلال حمیه از سال ۲۰۱۵ در فهرست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد و فواد شکر نیز از سال ۲۰۱۳ در این فهرست قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا از سال ۱۹۹۷ گروه حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرا رداده است.

نیکلاس راسموسن، رئیس مرکز مبارزه با تروریسم آمریکا نیز حزب الله را متهم کرده است که در حملات در سراسر جهان نقش داشته است.

وی همچنین تاکید کرده است که گروه حزب الله در تلاش است که به توانایی انجام حملات در خاک امریکا دست یابد.

ناتان سیلز نیز گفته است، پس از آن که دونالد ترامپ راهبرد کلی آمریکا در قبال ایران را اعلام کند، آنگاه واشینگتن از دیگر کشورها خواهد خواست که حزب الله را یک گروه تروریستی اعلام کنند.

آقای سیلز افزود «حکومت ایران حزب الله را به وجود آورده و از آن حمایت مالی می کند تا به بی‌ثباتی در تمام منطقه و سراسر دنیا دامن بزند. همه اینها به خرج ملت ایران بوده است...مردم ایران و مردم لبنان شایسته بهتر از این هستند.»

این مقام وزارت امور خارجه امریکا اضافه کرده است: برخی از کشورها فقط شاخه نظامی حزب الله را در فهرست تروریستی قرار داده اند و علیه آنچه که بخش سیاسی خوانده اند اقدامی نکرده اند. این یک تفکیک اشتباه است. فراموش نکنید که حزب الله بخش سیاسی ندارد و یک سازمان تروریستی است.

رویترز می گوید، احتمالا اشاره ناتان سیلز به اتحادیه اروپا است.

ناتان سیلز تصریح کرده است، تعیین حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی اقدامی سمبولیک نیست.

قرار است که دونالد ترامپ به زودی راهبرد خود را در قبال «رفتارهای بد ایران» اعلام می کند و گفته می شود از جمله اقدامات احتمالی قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

XS
SM
MD
LG