لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۷

سفر مقام آمریکایی به اسرائیل برای مذاکره درباره ایران و حزب‌الله


 ناتان سیلز سه شنبه راهی اسرائیل می شود. (عکس از آرشیو)
ناتان سیلز سه شنبه راهی اسرائیل می شود. (عکس از آرشیو)

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه ۲۶ فروردین اعلام کرد که ناتان سیلز، هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم آن وزارتخانه برای گفت‌و گو با مقا‌م‌های اسرائیلی در خصوص ایران و حزب الله به اورشلیم سفر می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، سفر ناتان سیلز در راستای برگزاری نشست سالانه گروه مبارزه با تروریسم بین آمریکا و اسرائیل است و روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تصریح کرده است: ایالات متحده و اسرائیل در خصوص تهدیدهای مشترکی که دو کشور با آنها مواجه هستند از جمله ایران و حزب الله لبنان، و همچنین تدوین استراتژی‌هایی جهت تقویت همکاری و هماهنگی در حوزه‌های حساس مذاکره خواهند کرد.

در همین حال، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با مئیر بن شبات، مشاور امنیت اسرائیل دیدار کرده است.

جان بولتون شامگاه یکشنبه در توییتر خود از مذاکره با مئیر بن‌شبات در خصوص رفتار «مخرب ایران» در منطقه خبر داده بود.

جان بولتون در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: ما موضوعات زیادی برای گفت‌وگو داریم، از جمله تعهد مشترکمان برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران و دیگر بازیگرانی که (فعالیتهای آنها) باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان می‌شود.

در حالی هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکاروز سه شنبه به اسرائیل سفر می کند که هفته گذشته دولت دونالد ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی» قرار داد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران «ابزار اصلی حکومت ایران در راستای هدایت و اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم است».

مقامهای جمهوری اسلامی به این تصمیم دولت آمریکا اعتراض کرده و واشینگتن را مسئول پیامدهای این تصمیم دانسته‌اند.

وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در نامه‌ای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، اقدام دولت آمریکا در قراردادن «شاخه‌ای رسمی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی»را «بی سابقه، غیرقانونی و خطرناک» خوانده بود.

با استفاده از وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، توییتر و رادیو فردا؛ خ/ت/
XS
SM
MD
LG