لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

با تشدید جنگ تجاری واشینگتن و پکن ارزش سهام در آمریکا کاهش یافت


تحت تاثیر تهدید آمریکا به وضع تعرفه‌های تجاری بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی روز چهارشنبه ارزش سهام در بازار مالی آمریکا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا روز سه شنبه فهرست هزاران کالای وارداتی از چین را منتشر کرد که دولت دونالد ترامپ می‌خواهد بر آنها تعرفه وضع کند. دولت چین در واکنش خود آمریکا را به قلدری محکوم کرد و هشدار داد که مقابله به مثل خواهد کرد.

آرت موگان، یک کارشناس بازار سهام در نیویورک، گفت: «متاسفانه بازار هنوز خود را با سیاست‌های تجاری فعلی و تعرفه‌ها منطبق نکرده است. نگرانی در مورد تجارت و جنگ تجاری از هم اکنون تاثیر خود را به جا گذاشته است. تاثیر آن بر بازارهای خارجی به نسبت آمریکا بیشتر بوده ولی در هر صورت صدمه زده است.»

اجلاس سران کشورهای عضو ناتو نیز به این تنش‌ها افزوده است. دونالد ترامپ آلمان را متهم کرد که «اسیر» روسیه است و تاکید می کند که کشورهای اروپایی برای دفاع از خود باید بودجه بیشتری اختصاص دهند.

صبح روز چهارشنبه در بازار مالی آمریکا ارزش سهام به طور متوسط حدود ۰.۵۷ درصد کاهش یافت.

بیشترین کاهش ارزش سهام مربوط به شرکت هواپیماسازی بوئینگ، کاترپیلار و یونایتد تکنولوژی بود. ارزش سهام آنها بین ۱.۲ تا ۲ درصد کاهش یافت.

ارزش سهام شرکت‌های فناوری جدید بطور متوسط حدود ۰.۲۱ درصد کاهش یافت. ارزش سهام شرکت‌های سازنده چیپ که بازار چین برای درآمد آنها بسیار مهم است بیش از همه کاهش یافته است.

در بازار سهام صنعتی تنها شرکت‌هایی که ارزش سهام آنها افزایش یافت کارخانجات تولید تجهیزات دفاعی هستند.

ارزش سهام شرکت رسانه‌ای و تولیدات سینمایی فاکس قرن ۲۱ پس از افزایش مبلغ پیشنهادی خود برای خرید شرکت رسانه‌ای بریتانیایی اسکای حدود ۲.۲ درصد کاهش یافت.

بیشترین میزان افزایش ارزش سهام مربوط به شرکت تریپ ادوایزر و حدود ۳.۴ درصد بود. ولی در مجموع میزان کاهش ارزش سهام بر موارد افزایش غلبه داشت.

منبع: خبرگزاری رویترز؛ ش.ر/س.ن

XS
SM
MD
LG