لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۲

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۶ هزار نفر گذشت؛ بیش از ۴۶۲ هزار مبتلا


پرسنل درمانی در حال انتقال یک بیمار در بیمارستانی در نیویورک.
پرسنل درمانی در حال انتقال یک بیمار در بیمارستانی در نیویورک.

شمار قربانیان ویروس کرونا، کووید ۱۹، در آمریکا تا شامگاه پنجشنبه ۲۱ فروردین به بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است و مقام‌های بهداشتی و دولتی این کشور بر ضرورت تداوم تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با این ویروس تاکید می‌کنند.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز تا کنون شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۴۶۲ هزار نفر رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷ هزار مبتلای قطعی تازه به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا افزوده شده است.

به گزارش رویترز در حالی که چهارشنبه بیش از یک هزار ۹۰۰ نفر در آمریکا جان خود را از دست دادند، روز پنجشنبه شمار قربانیان نزدیک به یک هزار و۷۰۰ نفر بوده است. تا زمان این خبر برخی از ایالت‌های آمریکا هنوز آمار خود را منتشر نکرده‌اند.

این در حالی است که به رغم ثابت ماندن شمار مبتلایان جدیدی که در بیمارستان در ایالت نیویورک بستری می‌شوند، تعداد قربانیان طی دو روز گذشته در بالاترین میزان بوده است.

فرماندار نیویورک گفته است که دست‌کم ۷۹۹ نفر روز پنجشنبه جان خود را از دست داده‌اند و شمار قربانیان در روز چهارشنبه نیز همین میزان بوده است.

در همین حال یک استاد دانشگاه هاروارد آمریکا به سی ان ان گفت، احتمالا شمار قربانیان روزانه در نیویورک بیشتر از تعداد شمار قطعی اعلام شده روزانه است، چرا که تعدادی در خانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و با یک فاصله زمانی برای تایید مرگ آنها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا آمار آنها اعلام می‌شود. به همین خاطر تعداد قربانیان خارج از بیمارستان‌ها در همان روز به تعداد کلی روزانه اضافه نمی‌شود.

تا روز پنجشنبه تنها شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از آمریکا بیشتر است. تعداد قربانیان در ایتالیا ۱۸ هزار و ۲۷۹ نفر اعلام شده است. تعداد قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا نیز ۱۵ هزار و ۲۳۸ نفر اعلام شد. البته اسپانیا و ایتالیا از جمعیت کمتری نسبت به آمریکا برخوردارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشته است و بیش از ۹۳ هزار و ۴۰۰ نفر نیز تاکنون در سراسر دنیا جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال مقام های بهداشتی دولت آمریکا می‌گویند پیشی بینی‌های تازه نشان می‌دهند که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده بسیار کمتر از پیش بینی‌ها قبلی خواهد بود. پیش بینی های قبلی حاکی از تلفاتی بین ۱۰۰ هزار نفر تا ۲۴۰ هزار نفر بود و اکنون بر اساس برآوردهای جدید گفته می‌شود تا تابستان شمار قربانیان در این کشور در حدود ۶۰ هزار نفر خواهد بود.

دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد دولت آمریکا در امور بیماری‌های عفونی و واگیردار، روز پنجشنبه در‌ کنفرانس خبری در کاخ سفید گفته است، برآوردهای جدید بازتاب دهنده موفقیت سیاست فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است.

وی اضافه کرد: اکنون شمار کسانی که بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، ثابت است، ولی شمار قربانیان افزایش یافته است. البته این یک نکته مثبت دارد.

دکتر آنتونی فاوچی تاکید کرد، آنچه تا الان انجام داده‌ایم دارد نتیجه می‌دهد و باید به این راهبرد ادامه یابد.

تقریبا از ۹۷ درصد جمعیت آمریکا خواسته شده است که در خانه بمانند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا هم بر ضروت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرده است.

منابع: رویترز، ان بی سی و سی ان ان.
XS
SM
MD
LG