لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

آمریکا و بریتانیا، روسیه را به حملات سایبری در سراسر جهان متهم کردند


کاخ کرملین
کاخ کرملین

آمریکا و بریتانیا روز دوشنبه ۲۷ فروردین هکرهای مورد حمایت دولت روسیه را متهم کرده اند که حملات سایبری به روترها و تجهیزات شبکه انتقال در نقاط مختلف جهان انجام داده اند.

به گزارش رویترز، مقام های آمریکایی و بریتانیایی می گویند، در این حملات طیف وسیعی از سازمان ها، از جمله ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، شرکت های خصوصی و ارائه دهندگان زیرساخت های حیاتی، هدف قرار گرفته اند.

با این حال مقام های آمریکایی و بریتانیایی جزییات بیشتری از اهداف مورد حمله این هکرها ارائه نکرده اند.

راب جویس، هماهنگ کننده امنیت سایبری در کاخ سفید، در این زمینه گفته است: هرگاه ما حملات سایبری را مشاهده کنیم چه از جانب کرملین باشد یا هر کشور دیگر، ما به آنها واکنش نشان خواهیم داد.

روسیه هنوز به این اظهارات تازه مقام های آمریکایی و بریتانیایی پاسخ نداده است. با این حال، مسکو در گذشته هرگونه دخالت در این حملات سایبری را رد کرده بود.

به گزارش رویترز مقام های آمریکایی و بریتانیایی می گویند، به نهادها و شرکت هایی که مورد حمله قرار گرفته اند، هشدار های لازم داده شده تا بتوانند بهتر این تهدید ها را درک کنند و به آنها پیشنهاد شده که با اشتراک گذاشتن اطلاعات با محققان می توان ضعف های موجود را برطرف کرد.

با این حال، ژنت مانفرا، یکی از مقامات امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا می گوید، هنوز ابعاد این حملات سایبری به طور کامل روشن نیست.

مقام های بریتانیایی نیز می گویند، روترها و دستگاه های آلوده می توانند برای به راه انداختن حملات در آینده مورد استفاده قرار گیرند.

سیاران مارتین، رییس مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا، در این زمینه گفته است: آنها با از پیش مستقر شدن، در زمان مناسب و بروز تنش خواهند توانست دست به حمله بزنند.

این مقام بریتانیایی تاکید کرده است که در این حملات سایبری میلیون‌ها دستگاه انتقال داده در شبکه اینترنت در سراسر جهان هدف قرار گرفته اند.

آمریکا ماه گذشته نیز برای نخستین بار دولت روسیه را متهم کرد که با یک کارزار تهاجم سایبری به‌طور سیستماتیک شبکه‌های برق و آب و دیگر زیرساخت‌های اساسی آمریکا را هدف حمله قرار داده‌است.

آمریکا گفته بود، هکرهای دولت روسیه به دنبال رخنه به بخش‌های مختلف زیربنایی آمریکا هستند و هدف آنها، به‌ویژه بخش‌هایی است که مصرف‌کنندگان آمریکایی برای گذران امور روزانه به آنها وابسته‌اند.

طبق این گزارش، این حملات هکری از مارس ۲۰۱۶ یا زمانی پیش از آن آغاز شده و بخش‌های انرژی، هسته‌ای، هوانوردی، و صنایع ایالات متحده را هدف گرفته‌است.

با استفاده از گزارش های رویترز و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG