لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۱

گزارش رویترز از «کارزار دولت ترامپ علیه ایران»


خبرگزاری رویترز به نقل از چند «مقام آگاه آمریکایی» نوشته است که دولت دونالد ترامپ کارزاری را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است که که هدف از آن، ایجاد ناآرامی و افزایش فشار بر ایران است تا فعالیت‌های هسته‌‌ایش را متوقف کند و به حمایتش از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه پایان بدهد.

به نوشته رویترز، این کارزار شامل مواردی از قبیل ایراد «سخنان تهاجمی» و انتشار مطالبی در فضای مجازی است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:06:15 0:00
لینک مستقیم

رویترز به نقل از شش مقام سابق و فعلی آمریکا ادعا کرده است که مایک پومپئو، وزیر خارجه، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، از این کارزار حمایت می‌کنند و این کارزار قرار است در کنار فشارهای اقتصادی دولت ترامپ بر ایران، دولت جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد.

مقام‌های دولت آمریکا هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند و رویترز نیز گفته است که کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر در این باره نشدند. با این حال یک مقام وزارت خارجه آمریکا به این خبرگزاری گفته است: «بگذارید روشن کنم که به دنبال تغییر رژیم نیستیم. ما به دنبال تغییر رفتار حکومت ایران هستیم».

مقام‌های ایران نیز هنوز واکنشی به گزارش رویترز ابراز نکرده‌اند؛ با این حال این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد ایرانی وجود چنین کارزاری را تکذیب کرده و گفته است که آمریکا از آغاز انقلاب تا امروز «بیهوده در پی دست‌کم گرفتن جمهوری اسلامی ایران بوده است ... و باز هم شکست خواهد خورد».

خبرگزاری رویترز در گزارش خود همچنین به مطالبی که در یک ماه اخیر در وبسایت وزارت خارجه آمریکا و همچنین حساب‌های این وزارتخانه در توئیتر منتشر شده اشاره کرده و از آنها به عنوان «مطالب انتقادی علیه ایران» نام برده است.

گزارش رویترز در آستانه سخنرانی مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، منتشر شده است. این سخنرانی قرار است شامگاه یکشنبه به وقت محلی در نشستی با عنوان «حمایت از صدای مردم ایران» در کتابخانه رونالد ریگان در ایالت کالیفرنیا برگزار شود.

آقای پومپئو قرار است علاوه بر سخنرانی، با آمریکایی‌هایی ایرانی‌تبار حاضر در این نشست هم دیدار و گفت‌وگو کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز و منابع خبری / س.ق / ر.ب
XS
SM
MD
LG