لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۷

نخست وزیر یمن از توقیف یک قایق ایرانی خبر داد


گزارش ها حاکی است که احمد عبید بن دغر، نخست‌وزیر یمن روز شنبه ۲۹مهرماه گفته است، یک قایق ایرانی با ۱۹ ملوان در نزدیکی یک جزیره یمنی توسط صیادان محلی توقیف شده است.

به گزارش رویترز، احمد عبید بن دغر در توییتر خود نوشته است که این قایق در نزدیکی جزیره سوکوترا (سقطری) در جنوب یمن توقیف شده است.

نخست وزیر یمن همچنین ازماهیگیران جزیره عبدالکوری به خاطر توقیف این قایق ایرانی تشکر کرده است.

نخست وزیر یمن جزییات بیشتری در خصوص این ملوانان ایرانی ارائه نکرده است.

تاکنون ایران به طور رسمی به این گزارش واکنش نشان نداده است. اما خبرگزاری فارس به نقل یک وب سایت یمنی نوشته است که صیادان یمنی این ۱۹ ملوان ایرانی را به نیروهای گارد ساحلی استان عدن تحویل داده اند و این افراد به عدن منتقل شده اند.

هرچند هنوز جزییات این خبر مشخص نشده است اما ائتلاف عربی به رهبری عربستان و آمریکا بارها ایران را به قاچاق سلاح برای شبه نظامیان حوثی در یمن متهم کرده اند.

ایران از زمان آغاز درگیری‌ها در یمن اتهام‌های عربستان و دیگر کشورهای عرب منطقه در خصوص حمایت مالی و نظامی از حوثی‌ها را رد می کند و ریاض را عامل وخیم تر شدن شرایط در یمن می داند.

حوثی‌ها که از شیعیان زیدی یمن هستند شهریور ماه ۱۳۹۳ توانستند صنعا، پایتخت یمن، را به کنترل خود در آوردند . ولی عربستان سعودی که حامی عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن، است با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی اقدام به حملات هوایی به مواضع حوثی‌ها در نقاط مختلف یمن کرده است.

نیروهای عبد ربه منصور هادی با کمک ائتلاف عربی به رهبری عربستان کنترل عدن را در اختیار دارند.

XS
SM
MD
LG