واکنش به ویدئوی فحاشی: وزیر اقتصاد عذرخواهی از نماینده را تکذیب کرد

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی

یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر این که وزیر اقتصاد در مجلس از نماینده سراوان که فیلم فحاشی‌اش منتشر شده بود عذرخواهی کرده است، خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه به نقل از این وزیر عذرخواهی را تکذیب کرد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، روز سه‌شنبه خبر داده بود که فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، در نشست غیرعلنی مجلس، «از جانب خود به عنوان وزیر اقتصاد [از نماینده سراوان] عذرخواهی کرد.»

انتشار خبر عذرخواهی وزیر از محمد باسط درازهی، نماینده سراوان، به‌دلیل اتفاقاتی که در اداره گمرگ منجر به «عصبانی‌ شدن» او شده بود در حالی بود که در ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، این نماینده مجلس است که به مامور گمرک فحاشی می‌کند.

به گفته آقای دژپسند، «در جلسه غیر علنی روز گذشته مجلس اصلا فرصت نشد من صحبت کنم» و «در این باره گفتم که موضوع را بررسی و متناسب با آن اظهار نظر می‌کنم».

در همین حال خبرگزاری ایسنا از اطلاعیه گمرک ایران در همین زمینه خبر داد و گفت که این اداره از این رخداد ابراز تاسف کرده و وعده داده است که «موضوع را در مجموعه‌های نظارتی گمرک پیگیری و بررسی و نتایج را به اطلاع مردم شریف ایران برساند».

ایسنا در همین خبر به نقل از وزیر اقتصاد تنها وعده داده است که «در صورت محرز شدن تخلف از سوی یکی از کارکنان گمرک... قطعا عذرخواهی خواهیم کرد».

در همین حال مجلس در دو جلسه غیرعلنی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه زمانی را به این مسئله اختصاص داده و حتی «تیمی برای کالبدشکافی کلیپ منتشر شده... و بررسی علل وقوع چنین حوادثی» تشکیل داده است.

اختصاص دادن این زمان به این کلیپ حتی در میان خود نمایندگان مجلس به انتقاداتی منجر شده است، به طوری که نماینده بوکان روز چهارشنبه با انتقاد از سکوت مجلس در برابر آتش‌سوزی مدرسه در زاهدان گفت: «چهار معصوم در آتش می‌سوزند، اما ما سکوت می‌کنیم و از آن طرف نسبت به توهین به یکی از همکاران‌مان آن چنان واکنشی نشان می‌دهیم که وزیر را تهدید به استیضاح می‌کنیم.»

نماینده سراوان در واکنش به این ویدئو که به واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی دامن زده است گفت: «بنده حدود ۴۰ الی ۴۵ دقیقه جلوی در معطل بودم. دو کارمندی که در آنجا حضور داشتند در واکنش به پیگیری بنده با رئیس گمرک ضمن توهین، گفتند که هر چه می‌کشیم از دست امثال شماست.»

وی ادامه داد: «بحث و چالش حدود سه دقیقه به طول انجامید و افرادی که مبادرت به فیلم‌برداری کرده بودند با تدوین فیلم قسمت‌هایی که بنده را مورد توهین قرار داده بودند حذف کرده‌اند.»

در ویدئوی منتشر شده از فحاشی نماینده به نظر نمی‌رسد که قطع و تدوینی انجام شده باشد.