وزارت خارجه ایران: اظهارات سفیر پیشین ایران در آلمان دیدگاه شخصی اوست

علی ماجدی، سفیر پیشین ایران در آلمان،

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه سوم آبان در ارتباط با اظهارات علی ماجدی، سفیر پیشین ایران در آلمان، در خصوص رویکرد، اقدامات و فعالیت‌های ایران در اروپا بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: «به آگاهی می رساند ماموریت جناب آقای دکتر ماجدی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان چندی است که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان خاتمه یافته و ایشان به کشور مراجعت نموده اند. ضمن احترام به این همکار بازنشسته و تقدیر از تلاش های صادقانه ایشان در سمت های مختلف، لازم به تاکید است که دیدگاه های ارائه شده توسط ایشان در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در تاریخ سوم بهمن ۱۳۹۷، طبیعتا نظرات شخصی ایشان بوده و دیدگاه های وزارت امور خارجه به شمار نمی رود.»

علی ماجدی در گفت وگو با ایسنا ازاقدامات نیروهای خودسر در اروپا انتقاد کرده و گفته بود، اعتماد اروپایی‌ها به ایران از بین رفته است.

وزارت خارجه ایران در واکنش به این بخش ازاظهارات علی ماجدی در بیانیه خود تصریح کرده است:« در خصوص عملیات به اصطلاح خودسرانه که در اظهارات ایشان وجود دارد چنانکه از متن مصاحبه نیز مشخص است ایشان به مورد مشخصی اشاره نداشته و یک نگرانی عمومی از برخی احتمالات را بیان کرده است. »

علی ماجدی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص اخراج دیپلماتهای ایرانی از کشورهای دانمارک، هلند و آلبانی گفته بود:«اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که مطرح کرده‌اند اسنادی آورده اند که ما نمی توانیم آن را به راحتی رد کنیم. گرچه آنها نیز نمی‌توانند این اسناد را به راحتی اثبات کنند.»