فلاحت‌پیشه خواستار تشکیل پرونده «جاسوسی در ساختار وزارت اطلاعات» شد

حشمت‌الله فلاحت رئیس کمیسیون امنیت ملی، در یکی از نشست‌های مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکری به وزیر اطلاعات ایران خواستار «تشکیل پرونده تازه‌ای تحت عنوان جاسوسی در ساختار تصمیم‌گیری و کارشناسی» این وزارتخانه شد.

در تذکر کتبی حشمت فلاحت‌پیشه که روز دوشنبه ۱۳ اسفند خطاب به محمود علوی وزیر اطلاعات عنوان شد، هدف از این درخواست «شناسایی عوامل تحمیل اشتباه و انحراف و اتلاف منابع در ساختار تصمیم‌گیری» عنوان شده است.

در این زمینه به جزئیات بیشتری از این موضوع اشاره نشده است.

در تذکری دیگری که روز دوشنبه در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آقای فلاحت‌پیشه همراه با شهروز برزگر نماینده سلماس، به وزیر اطلاعات در مورد «پیگیری و نظارت لازم جهت جلوگیری از شکل‌گیری رانت‌ها و انحصارات اقتصادی» تذکر دادند.

در مورد جاسوسی در دستگاه‌های اطلاعاتی ایران، آقای فلاحت‌پیشه پیش از این هم پس از حمله به اتوبوس سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان گفته بود که بخشی از حملات اخیر به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در این استان «در قالب جاسوسی اطلاعاتی انجام شده است».

وی افزوده بود: «افرادی که این حمله انتحاری را انجام دادند از نفوذ استفاده کردند».

در سال‌های اخیر گزارش‌هایی درباره بازداشت برخی از مقامات امنیتی ایران به اتهام جاسوسی منتشر شده است.

از جمله رضا علیجانی، فعال ملی- مذهبی، در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود که دو مسئول میز اسرائیل در وزارت اطلاعات و همچنین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت و اعدام شده‌اند.

او همچنین گفته بود که فردی در ازای دریافت حدود ۶۰ هزار دلار در یک سال اطلاعات و نقشه کل پادگان‌های سپاه در تهران را به اسرائیلی‌ها داده است.

مردادماه امسال نیز حسین علایی، فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفته بود که آمریکا و اسرائیل «سازمان اطلاعاتی درون ایران ایجاد کرده‌اند».