شماری از شهروندان در اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت سیل‌ تجمع کردند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گروهی از شهروندان منطقه «عین دو» در اهواز روز جمعه در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت سیل‌ و هدایت نشدن آب به سمت تالاب هورالعظیم راهپیمایی کردند.

در همین حال فیلم‌هایی نیز از حضور نیروهای ضد شورش در این منطقه اهواز منتشر شده است. بر اساس برخی گزارش‌ها، این شهروندان اهوازی خواستار ورود آب به تالاب هور العظیم برای کنترل سیل شده‌اند.

در دو روز گذشته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بودند که وزارت نفت برای جلوگیری از آسیب دیدن تأسیسات نفتی مانع ورود آب به تالاب هورالعظیم شده است؛ با این حال بیژن زنگنه، وزیر نفت، این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

پیش از این نیز در فضای مجازی و چند ویدئو در وب‌سایت یوتیوب خبرها و تصاویری از «برخورد یگان‌های سپاه با مردم و فشار بر آنها برای تخلیه روستاها و منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده به‌ویژه در استان خوزستان» منتشر شده بود.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، روز چهارشنبه ۱۴ فروردین در رد این گزارش‌ها گفت که اعضای این نیرو «برای مجاب کردن آنان [مردم] برای دور شدن از مناطقی که احتمال خطر جانی برایشان دارد» تنها «از قدرت گفتمانی خود» استفاده می‌کند.

اما یک روز پس از تکذیب هرگونه درگیری سپاه با اهالی سیل‌زده، خبر جان باختن عبود جلیزی، کشاورز سیل‌زده اهل خوزستان، منتشر شد.