مطرح شدن نام استاندار سابق در پرونده دو تعاونی اعتباری

امیرحسین آزاد (نفر اول از چپ) فرزند استاندار دولت محمود احمدی‌نژاد، به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی شده است

در پنجمین جلسه دادگاه پرونده جرایم اقتصادی تعاونی‌های اعتباری «البرز ایرانیان» و «ولیعصر»، نماینده دادستان اعلام کرد که علی محمد آزاد، استاندار سابق استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان و ایلام در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز در این پرونده «نقش داشته است».

امیرحسین آزاد، فرزند علی محمد آزاد، متهم ردیف اول این پرونده است.

در این جلسه خانم مهرنیا، همسر مرحوم حامد کرمی، که خود و همسرش کارمندان این موسسه در کرج بوده‌اند، گفت که علی محمد آزاد در جلسات این موسسه شرکت کرده و در یکی از جلسات گفته که ««برای گرفتن تاییدیه بانک مرکزی باید سپرده جذب کنیم».

نماینده دادستان نیز این سخنان را به معنای نقش داشتن این استاندار سابق در فعالیت‌های این موسسات دانست و گفت که «همه این‌ها بیانگر روابط پشت پرده‌ای است که در این موسسه بوده و سپرده‌ها اخذ شده و مردم آسیب دیده‌اند».

همسر حامد کرمی در این جلسه همچنین گفت که همسرش در سال ۹۶ و درحالی که «دست‌ها و پا‌های» او بسته شده بود در خانه به قتل رسیده و پرونده قتل او در حال بررسی است.

امیر حسین آزاد و دیگر متهمان این پرونده متهمند که با ایجاد دو موسسه مالی «البرز» و «ولی‌عصر» از ۹۱ هزار نفر سپرده جمع کرده‌اند اما حدود ۱۴هزار میلیارد تومان تعهدات موسسه البرز و حدود ۲۵۹ میلیارد تومان از تعهدات مالی موسسه ولی‌عصر به سپرده‌گذاران هنوز پرداخت نشده است.