واکنش رئیس کمیسیون مجلس ایران به محدودیت‌های جدید آمریکا

محدودیت‌های‌ جدیدی که دولت آمریکا روز جمعه بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد، تا این ساعت از روز شنبه با واکنش محدود و محتاطانه مقام‌های جمهوری اسلامی روبه‌رو شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در یک توئیت و همچنین در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا از لزوم «مذاکرات تازه» حرف زد.

او گفت که در واکنش به تصمیم جدید آمریکا «ایران باید درباره تولید سوخت ۲۰ درصد و بالاتر مذاکرات تازه‌ای را با آژانس و اعضای باقی‌مانده در برجام آغاز کند».

فلاحت‌پیشه همچنین گفت: «کشورهای عضو برجام که حاضر نبودند در تحریم هزینه بدهند، حداقل در مورد تولید سوخت هسته‌ای ۲۰ درصد و بالاتر هزینه کنند.»

تلویزیون دولتی ایران نیز روز شنبه در تفسیر خبری‌اش، گفت‌وگویی چند ثانیه‌ای را از علی‌اکبر صالحی، رئیس آژانس انرژی اتمی ایران، پخش کرد که وی در آن می‌گوید: «قدم‌هایی را هم که دیروز برداشتند و این اعلامیه‌ای که اعلام کردند باز به نفع ما تمام می‌شود؛ حالا بعدا اعلام می‌کنیم.»

در این تفسیر خبری که با عنوان «ضرورت پاسخ جدی به اقدامات آمریکا» پخش شد، از جمله گفته شده: «ایران باید سریعا تصمیاتی جدی در حوزه هسته‌ای بگیرد و به آمریکایی‌ها نشان دهد ازین پس هیچ اقدامی بدون پاسخ نخواهد بود.»