در نماز عید فطر، خامنه‌ای بحرین و عربستان را به خیانت متهم کرد

آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید فطر روز چهارشنبه، ۱۵ خردادماه

آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن حمله‌ای دیگر به طرح صلح دولت ترامپ برای خاورمیانه، بحرین و عربستان سعودی را به خیانت متهم کرد.

رهبر جمهوری اسلامی با حمله‌ای دیگر به طرح صلح موسوم به «معامله قرن»، آن را «نقشه خائنانه آمریکا» توصیف کرده و گفت: «خیانت برخی کشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان زمینه‌ساز چنین نقشه خباثت‌آمیزی شده است.»

او در ادامه نشست صلح خاورمیانه را که قرار است در بحرین برگزار شود متعلق به «آمریکایی‌ها» دانست و گفت: «اما حکام بحرین با ضعف و ناتوانی و روحیه ضد مردمی و ضد اسلامی خود میزبان و زمینه‌ساز این اجلاس شده‌اند.»

اشاره رهبر جمهوری اسلامی به اجلاسی است که قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی در بحرین برگزار شود.

آمریکا به تازگی تایید کرد که در جریان یک همایش فرصت‌های اقتصادی بین‌المللی در منامه، پایتخت بحرین، از بخش نخست و اقتصادی توافق موسوم به معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

جرد کوشنر، داماد و مشاور آقای ترامپ در امور خاورمیانه، گفته بود که راهکار آمریکایی پس از پایان ماه رمضان و تشکیل دولت جدید اسرائیل به طرفین این نزاع ارائه خواهد شد.

با این حال بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که در پی انتخابات ۲۰ فروردین از سوی رئیس جمهوری اسرائیل مامور تشکیل دولت تازه شده بود، در پایان ۴۲ روز مهلت قانونی، در تحقق این هدف ناکام ماند.