حزب کارگزاران ایران خروج از «جبهه اصلاحات» را تکذیب کرد

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی

محمد عطریان‌فر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، روز سه‌شنبه با تکذیب خبر خروج این حزب از «جبهه اصلاحات» گفت «برداشت‌های ناصوابی از مصاحبه دبیرکل (غلامحسین کرباسچی) صورت گرفته است».

در پی انتشار مصاحبه غلامحسین کرباسچی با روزنامه «سازندگی»، ارگان رسمی حزب کارگزاران سازندگی، برخی رسانه‌ها از «خروج رسمی» این حزب از «جبهه اصلاحات» و «عبور از محمد خاتمی» خبر دادند.

آقای کرباسچی در این مصاحبه با رد جایگاه رهبری محمد خاتمی برای «تشکیلات اصلاحات» گفته است «جریان اصلاحات پیش از آن‌که به رهبر جدید نیاز داشته باشد از اساس نیازمند رهبر است».

به‌ گزارش خبرگزاری پانا، آقای عطریان‌فر با بیان این‌ که اظهارات دبیرکل حزب «ارتباطی به خروج از جریان اصلاحات ندارد» تأکید کرد که این حزب «همچنان به اصلاحات پایبند است».

آقای کرباسچی در مصاحبه با روزنامه سازندگی «فقدان سازماندهی» را مشکل مهم جریان اصلاحات عنوان کرده و از تشکیل «ستاد انتخاباتی ملی اصلاح‌طلبان» خبر داده است.

موضوع شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۸ یا تحریم آن محل اختلاف برخی اصلاح‌طلبان در چند ماه اخیر شده است.

محمد خاتمی، رئیس‌ جمهور اسبق ایران، اواخر تیرماه سال جاری با تأکید بر این‌ که «انتخابات نباید تحریم شود» گفت: «اصلاح‌طلبان و مردمِ ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود.»

غلامحسین کرباسچی در مصاحبه خود همچنین از آغاز بازسازی جبهه اصلاحات خبر داده و اضافه کرده است که «گروه‌های جریان اصلاحات به آقای خاتمی بسیار علاقه‌مند هستند، اما اینگونه نیست که همه با هم توافق کرده‌اند که در شرایط فعلی ایشان رهبر جریان اصلاحات تلقی شوند».

آقای کرباسچی در هفته‌های اخیر با بیان موضع خود درباره محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران و از اعضای موسس حزب کارگزاران، در موضوع قتل همسرش، میترا استاد، نیز خبرساز شده بود.

حزب کارگزاران سازندگی که در سال ۱۳۷۴ توسط ۱۶ نفر از اعضای هیئت دولت اکبر هاشمی رفسنجانی تأسیس شد، یکی از اعضای «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» است.