پومپئو: گروهی در داخل حکومت ایران طرفدار دیدار با مقامات آمریکا هستند

مایک پومپئو بار دیگر تأکید کرد که دولت ترامپ هرگز نخواهد گذاشت که جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست یابد

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای دیدار با حسن روحانی گفت که برخی از مقامات جمهوری اسلامی دیدار با مقامات آمریکا را اقدامی عاقلانه می‌دانند.

مایک پومپئو در مصاحبه با برنامه یکشنبه شبکه خبری فاکس گفت که افرادی در داخل حکومت ایران اعتقاد دارند که دیدار با مقامات آمریکایی عاقلانه است و «افرادی هم فقط می‌خواهند به کشتن انسان‌ها در دنیا ادامه دهند».

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در هفته‌های گذشته دو بار پیش شرط هایی را برای دیدار با دونالد ترامپ مطرح کرده بود اما روز سه‌شنبه، ۱۲ شهریور،ضمن رد سخنان سابقش گفت که اصول سیاست‌های جمهوری اسلامی را رهبر مشخص می‌کند و «در مسائل ملی اختلافی وجود ندارد».

مایک پومپئو در مصاحبه‌اش با شبکه فاکس همچنین بار دیگر تأکید کرد که دولت دونالد ترامپ اجازه نخواهد داد ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست بیابد.

وی ضمن انتقاد از برجام گفت که دولت قبلی «میلیاردها دلار به آیت‌الله داده بود... اما ایران تنها در مدت یک دقیقه می‌تواند به وضعیت قبلی برنامه اتمی خود بازگردد».

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای دیگر که با شبکه تلویزیونی «اِی‌بی‌سی» انجام داد نیز در واکنش به اقدام جدید ایران در توقف برخی دیگر از تعهدات برجامی‌اش گفته بود ماندن آمریکا در برجام «تضمینی به آیت‌الله برای طی مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای» می‌بود.