در آستانه استیضاح در سنا؛ دموکرات‌ها مدارک تازه‌ای از همکار جولیانی ارائه کردند

لو پارناس ۲ دسامبر ۲۰۱۹

دست‌اندرکاران تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، مدارک تازه‌ای در ارتباط با لو پارناس، همکار رودی جولیانی (وکیل شخصی ترامپ) ارائه کرده‌اند.

این مدارک ممکن است به‌عنوان اسناد تازه‌ای در روند استیضاح در سنا به‌کار گرفته شود.

مدارک، از جمله دربرگیرنده یادداشت، ایمیل و یا مکالمات تلفنی هستند و روز ۱۴ ژانویه/۲۴ دی ماه ارائه شده‌اند.

این اسناد جزئیات دیگری از اتهام‌های واردشده، در مورد فشارها بر دولت اوکراین برای انجام تحقیقات پیرامون رقبای سیاسی دونالد ترامپ، را در برمی‌گیرند.

در یکی از این اسناد که به گفته وکیل لو پارناس، توسط خود پارناس نوشته شده، آمده است «از زلنسکی بخواه اعلام کند پرونده بایدن مورد تحقیقات قرار می‌گیرد».

در تابستان گذشته دونالد ترامپ، از رئیس‌جمهوری اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، خواسته بود تا در مورد پسر جو بایدن، رقیب اصلی‌اش در حزب دمکرات در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری، تحقیق کند.

پسر جو بایدن، هانتر بایدن، زمانی عضو هیئت مدیره یک شرکت اوکراینی بود. او بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در این شرکت کار می‌کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت در آن با دموکرات‌هاست، ۲۷ آذر ماه رای به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، داد.

دونالد ترامپ اتهام‌های وارد شده به خود را رد کرده و کل جریان را تصفیه حساب سیاسی دموکرات‌ها از خود توصیف کرده‌است.

در ادامه، روند استیضاح به‌مانند دادگاهی در مجلس سنا برگزار خواهد شد و سناتورها باید تصمیم بگیرند قصد کنار گذاشتن آقای ترامپ را دارند یا نه.

جان رابرتس، قاضی ارشد آمریکا در این جلسات به‌مانند «قاضی» ناظر، روند استیضاح را اداره خواهد کرد. سناتورها به‌عنوان هیئت منصفه عمل خواهند کرد. تیم حقوقی دونالد ترامپ نیز به آن‌چه رد و بدل خواهد شد، واکنش نشان خواهد داد.

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی