شمخانی نماینده قم را به دلیل سخنانش درباره کرونا به دادستان کل ارجاع داد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، خواستار راستی‌آزمایی اظهارات احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس از سوی دادستان کل کشور درباره تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در قم شد.

آقای شمخانی در توئیتر نوشت که روز پنجم اسفند این درخواست را از دادستان کل ایران مطرح کرده و از وی خواسته است تا «صحت‌سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند.»

وی نوشت: «انتشار اخبار غیرواقعی و پنهان‌کاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل‌کننده سرمایه اجتماعی است.»

توئیت آقای شمخانی پس از آن منتشر می‌شود که احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس، با طرح انتقادهای تند از دولت و وزیر بهداشت گفت که تاکنون «۵۰ شهروند قمی» به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و روزی «ده نفر» در قم به علت این بیماری «از بین می‌روند».

وی خواستار استعفای مقام‌های ارشد وزارت بهداشت شده بود.


ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت ایران، در پاسخ به نماینده قم در مجلس گفت وی باید ثابت کند که «افراد معرفی‌شده» دارای «پرونده پزشکی مشخص» بوده و بر اثر کرونا جان باخته‌اند، وگرنه اوست که باید استعفا دهد.

پس از آن احمد حریرچی با انتقاد از این سخنان و اشاره به این که این نماینده باید فهرست فوتی‌ها را «در نامه‌ای محرمانه» به آنها اعلام می‌کرد گفت: اگر تعداد فوتی‌ها نصف و حتی یک چهارم این رقم باشد «استعفا خواهم کرد».

نماینده قم سپس اعلام کرد که فهرست ۴۰ تن از فوتی‌ها را ارائه کرده و بنابراین در انتظار استعفای معاون وزیر بهداشت است.

ایرنا نوشته علاوه بر مقام‌های وزارت بهداشت، علیرضا زاکانی و مجتبی زاکانی، منتخبان قم در مجلس یازدهم هم ادعای امیر آبادی را رد کرده‌اند.