سخنگوی قضاییه ابتلای زندانیان سیاسی، از جمله زاغری، به کرونا را تکذیب کرد

سخنگوی قوه قضائیه ایران گزارش‌ها درباره احتمال ابتلای شماری از زندانیان سیاسی در کشور از جمله نازنین زاغری و ضیا نبوی به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۱۳ اسفند، در خبرگزاری رسمی قوه قضائیه ایران، میزان، غلامحسین اسماعیلی گفت که نازنین زاغری، ندا ناجی، هنگامه شهیدی و ضیا نبوی در «سلامت کامل» به سر می‌برند.

وی درباره وضعیت نازنین زاغری که پیشتر گزارش شده بود در گفت‌و‌گو با خانواده‌اش، به آنها گفته احساس می‌کند در زندان به کرونا مبتلا شده نیز گفته که این موضوع صحت ندارد.

وی خبرهای تائیدنشده در این زمینه را «فضاسازی» دانست و افزود که خانم زاغری در گفت‌و‌گوی تلفنی خود با خانواده‌اش، «سلامتی» خود را به آنها اطلاع داد.

وی بدون اشاره به نام ندا ناجی و ضیا نبوی نیز گفت که برخی از این افراد در حال حاضر در خارج از زندان هستند.

این مقام رسمی بدون اشاره به نام نازنین زاغری و هنگامه شهیدی نیز گفته که مقدمات آزادی آنها ظرف یکی دو روز آینده فراهم می‌شود.

آقای اسماعیلی «شرایط نگهداری زندانیان امنیتی» را به «مراتب بهتر از سایر زندانیان» اعلام کرده و در عین حال از مرخصی بیش از ۵۴ هزار نفر از زندانیان به‌ دلیل جلوگیری از ابتلا به کرونا خبر داد.

از دیگر زندانیانی که در روزهای اخیر به طور موقت آزاد شده‌اند می‌توان به مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار و شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی که در اعتراضات انتخاباتی ۸۸ کشته شد، اشاره کرد.

در روزهای گذشته برخی اعضای خانواده زندانیان سیاسی با صدور بیانیه‌ای وضعیت بهداشت و اخبار مربوط به شیوع کرونا در زندان را «نگران‌کننده» خوانده و خواستار «آزادی یا حداقل مرخصی قابل قبول زندانیان تا پایان دوران بحران» شده‌ بودند.

در پاسخ به درخواست‌ها برای حفظ جان زندانیان در برابر ویروس کرونا، ابراهیم رئيسی، رئيس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در بخشنامه‌ای دستور مرخصی مشروط و محدود برای برخی زندانیان را صادر کرد.