تعطیلی روز شنبه در قم و استان البرز لغو شد؛ بازگشت ساعات اداری تهران

در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت ایران از میزان تردد در شهرها ابراز نارضایتی می‌کنند، ساعات کار اداری استان تهران از هفته آینده به حالت عادی بازمی‌گردد و تعطیلی ادارات و بانک‌های استان البرز نیز لغو شد.

خبرگزاری مهر روز جمعه، ۱۶ اسفند، به نقل از انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نوشت که بنا بر «توصیه» دولت، ساعات کاری ادارات استان تهران «عادی» خواهد بود.

به گفته وی، از روز شنبه، ساعات کار اداری در استان تهران به روال سابق بازخواهد گشت و افراد آسیب‌پذیر دارای بیماری‌های زمینه‌ای، با تأیید پزشک معتمد دستگاه می‌توانند با استفاده از مرخصی استعلاجی حداقل حضور در محل کار را داشته باشند.

این مقام دولتی، بدون اشاره به جزئیات، افزود که «البته تمهیدات دیگری مانند سامان‌دهی فعالیت و حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشاغل و اصناف از طریق شیفت‌بندی، استفاده از ظرفیت دورکاری و سایر روش‌ها» با هماهنگی استانداری تهران اندیشیده شده است.

پیش از این علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران، اعلام کرده بود ساعت کاری ادارات در این استان تا اطلاع ثانوی از ۸ صبح تا ۱۳ است.

روز جمعه خبرگزاری مهر در خبر دیگری نوشت که ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در اطلاعیه شماره ۱۳ خود از لغو تعطیلی روز شنبه قم خبر داد.

این ستاد روز پنج‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که روز شنبه ۱۷ اسفندماه همه ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و بانک‌های قم تعطیل است و قرار است در روزهای شنبه و یک‌شنبه، معابر عمومی قم ضدعفونی شود.

ایسنا هم نوشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از عادی‌ شدن فعالیت ادارات این استان از روز شنبه ۱۷ اسفند خبر داده است.

علی درویش‌پور افزوده این تصمیم به جهت حفظ و انسجام اداری مثل استان‌های قم و تهران که از نظر بیماری کرونا وضعیت متفاوت‌تری به لحاظ شیوع و درگیری با این بیماری دارند اتخاذ شده است.

این خبرها در حالی منتشر شده که سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، روز پنج‌شنبه، از میزان تردد در شهرها و از این که برخی با «بی‌خیالی» و «شوخی» با بیماری کرونا، برای خودشان و دیگران گرفتاری درست می‌کنند، انتقاد کرد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت هم در توئیتی خواستار کاهش «چشمگیر» حضور و رفت‌وآمد مردم در معابر عمومی شده بود.