مرگ ۴۰۰ نفر از بازنشستگان رشت بر اثر ابتلا به کرونا

دبیر کانون بازنشستگان رشت از مرگ «۴۰۰ نفر» از بازنشستگان این شهرستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روز جمعه، ۱۲ اردیبهشت، این خبر را ابراهیم یوسف‌زاده در نشست تشکل‌های صنفی استان گیلان اعلام کرده است.

به گفته آقای یوسف‌زاده، بیمه تکمیلی به خانواده‌های این قربانیان، «مبلغ پنج میلیون تسهیلات» و کانون بازنشستگان رشت، «مبلغ یک میلیون تومان» بابت هزینه کفن و دفن پرداخت کرده است.

استان گیلان و شهرستان رشت از جمله کانون‌های شیوع کرونا در ایران بود و نماینده وزارت بهداشت و نمایندگان این منطقه در مجلس، به طور مکرر از وضعیت بحرانی و فاجعه‌بار این استان خبر می‌دادند.

این ۴۰۰ نفر در حالی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که دبیر کانون بازنشستگان رشت، وضعیت معیشت همه ۶۸ هزار بازنشسته این شهر را «اسفناک» توصیف کرده است.

همزمان با بحران کرونا در گیلان، شماری از دست‌اندرکاران رسانه‌ها در این استان خواستار ارائه آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در این منطقه برای آگاه کردن شهروندان از میزان خطر این ویروس شدند.

پیش از این هم غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، اعلام کرده بود از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی»درباره شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران در اختیار دارد.

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس، هم از «درماندگی» مردم ‎رشت خبر داده و آن را «گواه ناکارآمدی‌های صورت‌گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع ‎کرونا» عنوان کرده بود.

این در حالی است که روز ششم اردیبهشت محمدحسین قربانی، نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان از افزایش شیوع ویروس کرونا در میان خانواده‌ها همزمان با برقراری دوباره رفت‌وآمدهای خانوادگی در این منطقه خبر داد.