اسماعیلی: حکم شیرین نجفی در مرحله تجدیدنظرخواهی است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، می‌گوید شیرین نجفی به اتهام همکاری با روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، محکوم و برای وی حکم قضایی صادر شده است.

به گزارش وب‌سایت رسمی قوه قضائیه ایران، میزان، آقای اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۱۶ دی، در یک نشست خبری درباره پرونده «همدستان» آقای زم در داخل ایران توضیح داده است.

پیش از این گفته شده بود که شیرین نجفی در تشویق روح‌الله زم به سفر از فرانسه به عراق که منجر به بازداشت مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، انتقال وی به ایران و نهایتا اعدام او شد، نقش مهمی داشته است.

حال سخنگوی قوه قضاییه ایران گفته است که خانم نجفی «تحت تعقیب قرار گرفت و در همین کیفرخواست برای او حکم صادر شده که در مرحله تجدیدنظرخواهی است.»

اما او درباره حکمی که برای شیرین نجفی، ادمین وب‌سایت آمدنیوز و همکار روح‌الله زم، صادر شده، هیچ توضیحی نداد.

خانم نجفی در واکنش به انتشار اخباری از مشارکت خود در دستگیری آقای زم در عراق تکذیب کرده است که از او برای رفتن به عراق دعوت کرده است.

این در حالی است که مهسا رازانی، همسر روح‌الله زم، می‌گوید که «همزمان با سفر همسرش به عراق، شیرین نجفی از همکاران سایت آمدنیوز نیز در عراق بوده است».

خبر صدور حکم قضایی برای شیرین نجفی در حالی منتشر می‌شود که پس از بازداشت روح‌الله زم، دیگر از وی که در همان زمان با شماری از رسانه‌ها گفت‌و‌گو کرد اطلاعی در دست نبود.

آن‌ طور که آقای اسماعیلی روز سه‌شنبه اعلام کرده، در ارتباط با پرونده روح‌الله زم، برای شش نفر دیگر نیز کیفرخواست صادر شده و آنها به «دو تا ۱۰ سال حبس» محکوم شده‌اند.

وی به نام این افراد و نوع رابطه آنها با زم نیز اشاره‌ای نکرده و تنها اضافه کرده است که فرد دیگری نیز در ارتباط با این پرونده، هفته آینده دادگاهی می‌شود.

با استفاده از گزارش‌های میزان و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.