سازمان پدافند غیرعامل ایران شبکه‌های اجتماعی خارجی را عامل اعتراضات معرفی کرد

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۳ آبان شبکه‌های اجتماعی خارجی را عامل اعتراضات سراسری و اعتصاب‌های چند هفته اخیر در ایران معرفی کرد.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای جلالی همچنین با ادعای این‌که «پلت‌فرم‌های خارجی تلاش کردند فضای افکار عمومی را به بیگانگان واگذار کنند»، افزود: «آن‌هایی که برای تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند، مسئول ناامنی‌های اقتصادی و مسائل اجتماعی هستند.»

این در حالی است که حکومت ایران از شروع اعتراضات سراسری، علاوه بر قطع مکرر اینترنت در بسیاری روزها و ساعات، همه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی پرکاربر را مسدود کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین با اذعان به حملات سایبری هکرهای حامی اعتراضات مردم به زیرساخت‌های اینترنتی و وب‌سایت‌های دولتی، شمار آن‌ها را «۱۲۰ حمله سنگین سایبری از نوع دیداس» اعلام کرد و افزود که «با ۹۰ درصد این حمله‌ها مقابله شده است».

این مقام مسئول درباره ۱۰ درصد باقی‌مانده حمله‌ها که جمهوری اسلامی توان مقابله با آن‌ها را نداشته است، توضیحی نداد.

اما در روزهای اخیر گروه بلک ریوارد با اعلام موفقیت در هک سامانه ایمیل شرکت توسعه انرژی اتمی ایران و نیز سامانه ایمیل مدیران و کارمندان شبکه خبری «پرس‌تی‌وی»، اسناد و مدارک به‌دست‌آمده در اینترنت منتشر کرد.

بیشتر در این باره: سازمان انرژی اتمی ایران هک شدن سایت شرکت تابعه خود را تأیید کرد