قوه قضائیه از اعدام چهار نفر به اتهام «آدم‌ربایی و همکاری با موساد» خبر داد

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از اجرای حکم اعدام چهار نفر به اتهام «آدم‌ربایی و همکاری اطلاعاتی با موساد» خبر داد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه نوشت که به دار آویختن این چهار نفر به نام‌های حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی صبح روز یکشنبه ۱۳ آذر انجام شد.

قوه قضائیه مدعی شده که این افراد عضو یک «شبکه اراذل و اوباش» بوده‌اند که «اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی» می‌کردند.

در خبر خبرگزاری میزان، اشاره صریحی به انتشار ویدئوهای چند ماه اخیر منتسب به اسرائیل نشده اما اندکی پیش از کشته شدن حسن صیاد خدایی، از افسران نیروی قدس سپاه، رسانه‌های اسرائیل صدا و تصویر مردی به نام منصور رسولی منتشر کرده بودند.

بیشتر در این باره: دیوان عالی ایران حکم اعدام «اراذل و اوباش» متهم به ارتباط با اسرائیل را تأیید کرد

در این فایل، این مرد می‌گفت که حکومت ایران از او خواسته یک اسرائیلی در ترکیه و یک خبرنگار در فرانسه و یک ژنرال آمریکایی در آلمان را به قتل برساند.

مدتی بعد ویدئوی دیگری از فرد دیگری به نام یدالله خدمتی منتشر شد که می‌گفت از نیروهای آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران است که فرماندهی آن را علی‌اصغر نوروزی برعهده دارد.

اما خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، با اعلام ارتباط این بازجویی با موساد، مدعی شد افرادی که یدالله خدمتی را ربوده بودند «اراذل و اوباش» بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، سه نفر دیگر در این پرونده، به اتهام‌های «معاونت در آدم‌ربایی و نگهداری سلاح» به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

اعدام چهار متهم در حالی صورت گرفته که قوه قضائیه چندین بازداشت‌شده اعتراضات اخیر را به «محاربه» متهم کرده که مجازات اعدام در پی دارد.

سازمان‌های حقوق بشری و کارشناسان و گزارشگران سازمان ملل متحد نسبت به موج جدیدی از صدور حکم اعدام در ایران هشدار داده‌اند.