احضار نماینده به دادستانی در پی متهم کردن وزارت صمت به رشوه‌دهی

احمد علیرضابیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، که خبر اهدای خودرو توسط وزارت صمت به چندین نماینده را مطرح کرده بود به دادگاه احضار شد.

آقای علیرضابیگی که هفته گذشته مدعی شده بود وزارت صمت برای بازپس‌گیری استیضاح وزیر این وزارتخانه ۷۵ خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان اهدا کرده روز جمعه، هشت اردیبهشت، در صفحه خود در توییتر نوشت: «به فضل الهی ۱۰:۳۰ صبح در دادستانی کل و‌ ساعت ۱۲:۳۰ در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود.»

او در ادامه این پست نوشت: «می‌دانم پیمودن مسیر حق وعدالت پرمخاطره و آکنده از مشقت خواهد بود.»

خبر دریافت رشوه توسط نمایندگان را آقای علیرضابیگی روز چهارشنبه، ششم اردیبهشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا مطرح کرد و ناکامی استیضاح قبلی را حاصل اعمال نفوذ وزارت صمت دانسته و گفت: «خوب است هیئت رئیسه مجلس مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت.»

پس از او، احمد رسولی‌نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که «شب قبل از استیضاح فاطمی امین در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان داده شده».

بیشتر در این باره: دو نماینده مجلس: برای لغو استیضاح وزیر صمت ۷۵ خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان داده شد

در واکنش به خبر رشوه وزارت صمت به نمایندگان مجلس برای جلوگیری از استيضاح آقای فاطمی امین، چند مقام دولتی آن را تکذیب کردند.

خبرگزاری ایرنا روز پنج‌شنبه، هفتم اردیبهشت، پس انتشار این خبر اعلام کرد که «وزارت صمت پیگیری حقوقی این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد».

نمایندگان طرفدار دولت در مجلس نیز در واکنش به این خبر خواستار «برخورد دستگاه قضا» با این دو نماینده شدند.

از جمله مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران، در توییتی خواستار تشکیل «هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان» شد.

طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت روز ۲۸ فروردین اعلام وصول شد و مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رضا فاطمی امین موظف است حداکثر طی ده روز در صحن علنی حاضر شود.

از سال گذشته، این دومین بار است که استیضاح آقای فاطمی امین در مجلس مطرح می‌شود.