حمله با چاقو به امام جمعه احمدآباد ساوه

عکس آرشیوی است

شامگاه شنبه ۱۶ اردیبهشت، یکی از اهالی روستای احمدآباد ساوه به امام جمعه این محل که رسانه‌ها از او به نام «حجت‌الاسلام احمدی» یاد کرده‌اند با چاقو حمله کرد.

به نوشته خبرگزاری ایلنا، این آخوند پس از پایان نماز و خروج از مسجد هدف این حمله قرار گرفت و به بیمارستان مدرس ساوه منتقل شد. او از ناحیه گردن و کشاله ران مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

ابوالحسن شریفی، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ساوه بامداد یک‌شنبه گفت که فرد ضارب «در کمتر از ۴ ساعت» دستگیر شده است. او افزود که علت و انگیزه فرد ضارب از این اقدام «در دست بررسی است.»

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حمله به چند آخوند و کشته‌شدن یک آخوند دیگر در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است.

بیشتر در این باره: حوزه علمیه مازندران «هرگونه احتمال سوءقصد» به ابراهیم فاضل را رد کرد

خبرگزاری ایسنا روز نهم اردیبهشت، گزارشی از زیر گرفتن یک طلبه توسط راننده یک خودرو در ایستگاه اتوبوس در خیابان شهدا قم و سپس حمله همین راننده با چاقو به او را منتشر کرد.

خبر این اقدام به فاصله کوتاهی از کشتن عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق مجلس خبرگان با اسلحه در بابلسر و نیز «زیر گرفتن» یک آخوند در بولوار مرزداران تهران منتشر شد.

پس از این اتفاقات، شماری از فعالان سیاسی نسبت به افزایش «تنفر» مردم از آخوندها و احتمال اقدامات تلافی‌جویانه ناشی از فشارهای اقتصادی که مسئولیت آن با جمهوری اسلامی است، هشدار دادند.