هشدار مدیرعامل «تیک‌تاک» درباره ممنوعیت احتمالی فعالیت این شبکه در آمریکا

همزمان با قوت‌گرفتن احتمال ممنوعیت فعالیت شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» در آمریکا، مدیرعامل این شرکت هشدار داد این ممنوعیت احتمالی، دست‌کم ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را به خطر خواهد انداخت.

کنگره آمریکا چهارشنبه، ۲۲ اسفند طرحی را تصویب کرد که در صورت نهایی شدن در سنا و سپس، امضای آن توسط رئیس‌جمهور، می‌تواند به ممنوع شدن استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک در این کشور منجر شود.

بر اساس این طرح، شرکت بایت دنس ByteDance به عنوان مالک تیک‌تاک، ۶ ماه فرصت دارد که همه زیرساخت‌های کنترلی و نظارتی خود را واگذار کند.

در این طرح تأکید شده که خودداری شرکت بایت دنس (که در پکن مستقر است) از این اقدام، منجر به ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در خاک آمریکا خواهد شد.

بیشتر در این باره: احتمال ممنوعیت «تیک‌تاک» در آمریکا با رأی اکثریت مجلس نمایندگان قوت گرفت

کنگره آمریکا از آن‌رو که دفتر مرکزی شرکت مالک تیک‌تاک در چین قرار دارد و تابع قوانین امنیتی و اطلاعاتی این کشور است، نگران دسترسی دولت چین به اطلاعات صدها میلیون کاربر آمریکایی این شبکه اجتماعی است.

پس از تصویب این طرح در کنگره، شو زی چو، مدیر عامل شرکت «تیک‌تاک» هشدار داد که ممنوعیت احتمالی این شبکه اجتماعی در آمریکا، دست‌کم ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را به خطر می‌اندازد.

به گفته او علاوه بر این،، میلیاردها دلار برای مشاغل کوچک هزینه اضافه ایجاد خواهد شد.

چو در عین حال تأکید کرده که تیک‌تاک، برای محافظت از اطلاعات ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی این شبکه اجتماعی، تمام تلاش خود را به کار بسته است.

چین نیز به تصویب این طرح در کنگره آمریکا واکنش نشان داده و از ایالات متحده خواسته به طور «واقعی به اصول اقتصاد بازار و رقابت منصفانه احترام بگذارد و سرکوب ناعادلانه شرکت‌های خارجی را متوقف کند.»

پکن تأکید کرده که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود در این زمینه انجام خواهد داد.