تسلا از سهامدارانش خواست پاداش ۵۵ میلیارد دلاری ایلان ماسک را دوباره تائيد کنند

تسلا در جلسه ماه ژوئن از سهامداران این شرکت خواهد خواست که بسته ده‌ها میلیارد دلاری حقوق و پاداش درنظر گرفته شده برای ایلان ماسک که دادگاهی در ایالت دلور سه ماه پیش آن را لغو کرد، بار دیگر تائید کنند.

هیئت مدیره تسلا روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در نامه‌ای به سهامداران این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی نوشت: «ما از این بسته حقوق و پاداش حمایت می کنیم. ما در سال ۲۰۱۸، زمانی که از ایلان ماسک خواستیم اهداف توسعه و رشد خارق‌العاده شرکت را دنبال کند، به این تصمیم اعتقاد داشتیم. شما سهامداران نیز که در سال ۲۰۱۸ این تصمیم را تائید کردید، به آن اعتقاد داشتید.»

روبین دنهولم، رئیس هیئت مدیره تسلا، در نامه به سهامداران علاوه بر این از آنها خواست که از طرح هیئت مدیره برای انتقال محل ثبت این شرکت از ایالت دلور به ایالت تگزاس حمایت کنند.

بیشتر در این باره: دادگاهی در آمریکا پاداش ۵۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا به ایلان ماسک را لغو کرد

بهمن ماه سال گذشته دادگاهی در ایالت دلور بسته حقوق و پاداش ۵۵.۸ میلیارد دلاری ایلان ماسک را لغو کرد و در حکم خود گفت با توجه به ارتباط نزدیک افراد تصمیم‌گیرنده شرکت تسلا به ایلان ماسک، روند تصمیم‌گیری در مورد این رقم نجومی «بسیار ناصحیح» بوده است.

این درخواست از سهامداران در شرایطی صورت می‌گیرد که شرکت تسلا در بهترین موقعیت قرار ندارد. ارزش سهام این شرکت در سال جاری میلادی ۳۷ درصد کاهش یافته و ارزش مالی آن در فهرست ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی فقط ۶.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

شرکت تسلا روز دوشنبه نیز اعلام کرد که بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان را اخراج می‌کند.

ده روز قبل از آن این شرکت خبر داد که فروش خودروهای تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان کاهش فروش محصولات این شرکت نشانه‌ای از تشدید رقابت در عرصه تولید خودروهای الکتریکی و درعین حال کند شدن روند رشد تقاضا برای این نوع خودروها در برخی از بازارهای جهانی است.

دن ایوز، تحلیلگر شرکت مدیریت مالی «ودبوش» به خبرگزاری فرانسه گفت: «در آستانه برگزاری جلسه سهامداران همزمان با وضعیت فعلی شرکت تسلا، قطعا در دو ماه آینده خبرهای جنجالی دیگری منتشر خواهد شد.»

این کارشناس امور مالی معتقد است که ایلان ماسک باید به سئوالات و گمانه‌زنی‌های بازار در مورد رها کردن طرح تولید خودروهای الکتریکی ارزان قیمت که «مدل ۲» نامگذاری شده بود پاسخ دهد.