پاپ : گناهکاران درآتش جهنم خواهند سوخت

پاپ در سخنرانی هفتگی اش در ميدان سن پيتررم، رهبر کليسای کاتوليک، به پيروانش هشدار داد کسانی که مرتکب گناه شوند و از درگاه الهی تقاضای عفو نکنند در آتش جهنم خواهند سوخت.

پاپ بنديکت شانزدهم که درميدان سن پيتر رم سخنرانی می کرد، گفت «گناهکارانی که از درگاه الهی تقاضای عفو نکنند در آتش جهنم خواهند سوخت».

جهنم، به گفته پاپ بنديکت شانزدهم واقعيتی است غيرقابل انکار و صحبت نکردن درباره آن به اين معنا نيست که وجودش می تواند مورد سوال قرار گيرد.


در سخنرانی هفتگی خود در ميدان سن پيتر رم، رهبر کليسای کاتوليک، به پيروان خود هشدار داد که «کسانی که مرتکب گناه شوند و از درگاه الهی تقاضای عفو نکنند در آتش جهنم خواهند سوخت».

پاپ ژوزف راتزينگر، که در رابطه با بخشش صحبت می کرد افزود «خداوند آماده است کليه فرزندانش که گناهی مرتکب شده اند و خالصانه تقاضای عفو می کنند را ببخشد. هر چند کسانی که با بی توجهی به فرامين الهی به بزهکاری ادامه دهند در آتش دوزخ خواهند سوخت»

پاپ بنديکت شانزدهم اضافه کرد تنها کسانی که از موهبتی الهی چون بخشش برخوردار شوند، از جهنم نجات خواهند يافت.

رهبر کليسای کاتوليک عيسای مسيح را پيامبر بخشش خواند و افزود که او برای هدايت مردم و دعوت از آنها برای بهشت آمد ه بود وليکن کسانی که اين دعوت را رد کنند و مرتکب گناه می شوند و راهی به جز جهنم در مقابل نخواهند داشت.

درمحافل واتيکان گفته می شود اشاره پاپ بنديکت شانزدهم به وجود جهنم را بايد در رابطه با سست شدن اعتقاد بسياری از پيروان کليسای کاتوليک به مقولاتی چون بهشت و جهنم دانست.

قبل از ژورف راتزينگر ديگر رهبران کليسای کاتوليک نيز گاه به گاه در اين رابطه اظهار عقيده کرده و هشدارهايی داده بودند.

ژان پل دوم در اين رابطه گفته بود مبارزه با شيطان تا ظهور مجدد حضرت عيسی ادامه خواهد يافت.

پاپ پل ششم بر اين نظر بود که شيطان حضور گسترده ای دارد و وظيفه هر انسان معتقدی مبارزه با اين فرشته رانده شده از درگاه الهی است.

پاپ لئون سيزدهم، که رهبری کليسای کاتوليک در قرن هيجدهم ميلادی را عهده دار بود وظيفه اصلی شيطان را دور ساختن انسان از الهيت می دانست.

پتروس، سرشناس ترين حواريون حضرت عيسی که کليسای کاتوليک را در رم بنيانگزاری کرد، معتقد بود «مبارزه با شيطان هميشه حاضر در صحنه، محک اعتقاد به خدای يکتاست»

کليسای کاتوليک علاوه بر دوزخ و پرديس، به وجود برزخ که جايگاه ديگر اديان است نيزاعتقاد دارد.