پیروزی استقلال بر پرسپولیس با گل دیرهنگام فرهاد مجیدی

شهرآورد شصت و نهم دو تیم پرسپولس و استقلال در حضور حدود ۹۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی تهران، این بار با یک گل دیرهنگام در دقیقه ۱+۹۰ و با ضربه فرهاد مجیدی به سود استقلال پایان یافت.

با این پیروزی استقلال در جدول رده‌بندی جای پرسپولیس را گرفت و شکست بازی گذشته دو تیم را که به پیروزی پرسپولیس منجر شد، تلافی کرد.

در اولین دقیقه وقت اضافه کاپیتان استقلال فرهاد مجیدی با سرعتی عالی پاس عمقی و زیبای مجتبی جباری را به تک گل با ارزش پیروزی بدل کرد. در بازی قبلی دو تیم این کاپیتان پرسپولیس، کریم باقری، بود که با شلیکی تماشایی و از راه دور طلسم تساوی‌های پیاپی را به سود سرخپوشان شکسته بود.

مسابقه روز جمعه دو تیم با تساوی دیگر کمترین فاصله را داشت اما از دست رفتن فرصت‌های گل برای پرسپولیس، این فرصت را به تیم آبی داد که ضربه پیروزی را بنوازد. در بازی سریع احساسی روز جمعه از دست دادن سریع توپ و پاس‌های غلط حرف اصلی بود.

در این بازی هر دو تیم موقعت گل را در سرعت مهاجمان خود جست‌وجو می‌کردند و در حالی که پرسپولیس بیشتر در نیمه زمین استقلال بود، سرعت آرش برهانی، میلاد می‌داودی و فرهاد مجیدی در برابر کندی دفاع پرسپولیس چند بار خطرناک بود و با پاس‌های بلند دقیق استقلال بازی را در نیمه نخست در دست گرفت تا مانع برتری مطلق اولیه و نیمه دوم پرسپولیس شود.

پرسپولیس که مسابقه را با حمله آغاز کرده بود، در دقیقه ششم و در پی نخستین کرنر بازی، پس از برخورد با دیرک دروازه محمد نوری دروازه استقلال را به درستی گشود، اما کمک داور مسابقه موقعیت گل را به اشتباه آفساید تشخیص داد.

اشک دایی درآمد

علی دایی، سرمربی تیم پرسپولیس در پایان ضمن تبریک به استقلال و هوادارانش، بار دیگر از داوری شکایت داشت و به گل سالم محمد نوری در نیمه نخست، که آفساید اعلام شد، سخت اعتراض کرد.

ناکامی‌های پیاپی در آخرین لحظه‌های هر بازی در این فصل و اشتباه‌های داور و یا کمک داور اشک دایی را در آورده بود.

پیش از گل دیرهنگام استقلال، در دقیقه ۷۶ غلامرضا رضایی با محمد محمدی تک به تک شد که خروج شجاعانه دروازه‌بان استقلال دفع خطر کرد و محمدی برای لحظه‌هایی مصدوم شد.

کریم باقری زننده گل پیروزی‌بخش پرسپولیس در بازی پیشین نیز در ۱۰ دقیقه آخر بازی به میدان آمد، اما با وجود ورود او نیز گره گلزنی پرسپولیس باز نشد.

ترکیب دو تیم

استقلال: محمد محمدی، آندره لوئيز، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، مهدی اميرآبادی، فرزاد آشوبی، فرهاد مجيدی (کاپیتان)، ايمان مبعلی (از دقیقه ۶۷ مجتبی جباری)، كيانوش رحمتی، آرش برهانی (از دقیقه ۶۹ امیدرضا روانخواه) و ميلاد ميداودی. سرمربی: پرویز مظلومی

پرسپوليس: عليرضا حقيقی، عليرضا محمد، شيث رضايی (کاپیتان)، امیرحسین فشنگچی (از دقیقه ۶۸ محمد منصوری)، مازيار زارع، مجتبی شيری (از دقیقه ۶۰ علیرضا نورمحمدی)، حسين بادامكی (از دقیقه ۸۲ کریم باقری)، محمد نوری، حميدرضا علی‌عسگری، غلامرضا رضايی و هادی نوروزی. سرمربی: علی دایی

حاشیه‌های بازی

در حالی که رئیس پلیس تهران یک روز پیش از مسابقه از مبارزه با بلیت‌فروشی در بازار سیاه خبر داد، در روز مسابقه پرسپولیس با استقلال، همه خبرگزاری‌های داخلی از وجود بازار سیاه گزارش داشتند.

در فاصله ۹۰ دقیقه تا شروع مسابقه خبرگزاری مهر از حضور ۷۵ هزار تماشاگر خبر داد. اما ایسنا در فاصله ۴۵ دقیقه تعداد تماشاگران را حدود ۷۰ هزار نفر اعلام کرد. ورزشگاه آزادی ۹۰ هزار جایگاه نشسته دارد.

علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی هم اعلام کرد که کاهش قیمت بلیت پس از شهرآورد تهران شکل می‌گیرد.

بعد از انقلاب انجام مسابقه استقلال و پرسپولیس در روز تعطیل کم‌سابقه و شاید بی‌سابقه بود. برای نخستین بار ورزشگاه آزادی و جایگاه رو به رو بین هواداران دو تیم به تساوی تقسیم شد و بنا بر گزارش رسانه‌های داخلی پیش از مسابقه ترافیکی در خیابان‌ها و راه‌های منتهی به ورزشگاه وجود نداشت.

در این میان ایرنا پنجشنبه شب گزارش داد که چند صد تماشاگر اسکان یافته در اطراف ورزشگاه بخشی از درختان این منطقه را به آتش کشیدند.

ادامه بحران در استیل آذین و اخراج اشجاری

دومین شکست سنگین تیم ستارگان و میلیاردرهای استیل آذین، و این بار در هفته یازدهم با نتیجه پنج بر یک در برابر سایپا، نخستین پس‌لرزه‌اش اخراج حسن اشجاری، مدافع پیشین تیم‌های ملی و باشگاه ذوب آهن بود.

در مورد اخراج او هیئت مدیره استیل آذین اعلام کرد که حسن اشجاری به دلیل رعایت نکردن موازین اخلاقی، به کار بردن الفاظی ناشایست، پاس نداشتن حریم پاک اماکن ورزشی و بی‌توجهی به حقوق خانواده‌هایی که بازی این تیم مقابل سایپا را به طور مستقیم از شبکه پنجم سیما تماشا می‌کردند، از باشگاه استیل آذین اخراج شد.

در روز نخست هفته یازدهم مس به سرمربیگری صمد مرفاوی دو بر صفر تیم صنعت نفت آبادان را در کرمان شکست داد و راه آهن با سرمربی‌گری مهدی تارتار سه بر یک شهرداری را در تبریز شکست داد.