لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۰

هفته هشتم لیگ برتر؛ پرسپوليس در دقيقه ۱+ ۹۰ پيروزی را از دست داد


در آخرين بازی هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس پرسپولیس برتری يک بر صفر بر پاس را در نخستين دقيقه وقت تلف شده از دست داد و ذوب آهن را در صدر تنها گذاشت.

پرسپوليس با يک شروع خوب و يک بازی تکضرب تماشايی، تلاش پاس همدان برای پرس بازيکنان پا به توپ سرخپوش را بی اثر کرد و دردقيقه ۱۵ سلسله حمله های اين تيم با پاس طلايی هادی نوروزی از نزديک خط جريمه و شليک زيبای محمد نوری نتيجه داد و ياران دايی يک بر صفر پيش افتادند.

با يک افت طولانی بازی و از دست رفتن فرصتها از سوی مهاجمان دو تيم کمتر گمان می رفت رحمان احمدی دروازه بان خوب اين روز پرسپوليس در نخستين دقيقه وقت تلف شده گل تساوی را دریافت کند.

پاس که در اين روز با پيراهنی متفاوت با رنگ سبز ديرينه اش به ميدان آمده بود، با نوشته «مرگ بر اسراييل» بر روی آن يک مساله خارج از متن فوتبال را به نمايش گذاشت و در فاصله سه دقيقه تا پايان وقت تلف شده با حرکت بدون توپ مهاجمانش تير خلاصی از شکست را شليک کرد.

در حضور حدود فقط ۲۰ هزار تماشاگر در ديدار دو رقيب قديمی و سنتی، با ارسال يک توپ از چپ، مهدی آقامحمدی با شليکی تماشايی گل تساوی بخش را به ثمررساند و دو امتياز از کف علی دايی و يارانش پريد. با اين نتيجه پرسپوليس با ۱۷ امتياز، دو امتياز از پيشتازان ذوب آهن فاصله گرفت.

پرسپوليس: رحمان احمدی، عليرضا نورمحمدی، شيث رضايی (کاپيتان)، عليرضا محمد، حميدرضا علی عسگری، تياگو فراگو، اميرحسين فشنگچی (از دقيقه ۶۰ مجتبی زارعی)، مازيار زارع، محمد نوری (از دقيقه ۹۰ کريم باقری)، غلامرضا رضايی و هادی نوروزی (از دقيقه ۷۳ ابراهيم شکوری) سرمربی: علی دايی.

پاس همدان: سامان صفا، همت عابدی ‌نژاد، نادر احمدی، محسن ربيعی ‌خواه، پويا سيف‌‌پناهی، محمدابراهيم ‌خسروی، وحيد علی‌آبادی، روزبه شاه‌علی دوست، اکمل اولماتوف (از دقيقه ۵۶ آرتور فری ‌گاريا و از دقيقه ۸۰ مهدی آقا محمدی)، حميد کاظمی و فرهاد خيرخواه (از دقيقه ۶۴ امير محبی). سرمربی: علی ‌اصغر مديرروستا

شکست استیل آذین در قم

در قم هم تيم استيل آذين متحمل شکستی ديگر شد تا در ادامه سير نزولی اش اين بار يک بر صفر مغلوب صبا به رهبری محمود ياوری شود. تک گل تيم صبا را محسن بيات در دقيقه پنجم زد تا تومباکوويچ، سرمربی صرب استيل آذين با پذيرش سومين شکست متوالی در آستانه اخراج قرار گيرد.

صبا با اين پيروزی ۱۲ امتيازی شد تا پس از ذوب آهن، پرسپوليس، استقلال و صنعت نفت (هرکدام با ۱۳ امتياز) در رده پنجم قرار گرفت.
سپاهان، تيم مدافع عنوان قهرمانی در حضور تنها ۲۰۰۰ تماشاگر تيم شهرداری تبريز را با تک گل ابراهيم توره در دقيقه ۲۱، يک بر صفر شکست داد.

امير قلعه نويی در اين بازی مجبور به سه تعويض اجباری شد و محسن بنگر، احمد جمشيديان و يانوش را از زمين بيرون کشيد.
در وقت نخست اضافی علی کريمی از شهرداری دو اخطاره و اخراج شد.

در اين مسابقه مصدوميت شديد بنگر در دقيقه ۳۱ باعث شد تا او يک بار ديگر از ورزشگاه رهسپار بيمارستان شود.

در ورزشگاه تختی تهران هم راه آهن به عنوان نخستين تيم با تغيير سرمربی، به رهبری مهدی تارتار دو بر صفر ملوان را شکست داد.
کمال کاميابی نيا در دقيقه ۴۴ و محمود آمنه در دقيقه ۵۷ گلهای راه آهن را زدند.

در ورزشگاه کم تماشاگر شرق تهران، هواداران پرتعدادتر تيم ملوان عليه فرهاد پورغلامی، سرمربی تيم خود شعار دادند و خواهان برکناری او شدند.

اغتشاش در خيابانهای آبادان

يک روز پس از تساوی دو بر دو تيم صنعت نفت با فولاد در آبادان خبرگزاری مهر از حمله و ضرب و شتم هواداران تيم فولاد اهواز توسط تماشاگران هوادار تيم ميزبان و نابسامانی های ورزشگاه تختی آبادان خبر داد.

برپايه اين گزارش هواداران دو تيم به علت درگيری های ايجاد شده در جريان بازی و بعد از آن، صحنه های تاسف برانگيزی خلق کردند.

در مهمترين بخش اين گزارش که مساله را فراتر از حوادث فوتبال در داخل ورزشگاه نشان می دهد، کارزار در خيابانهای آبادان است.

فولاد حدود ۱۰۰ تماشاگر اهوازی را با اتوبوس به آبادان اعزام کرده بود که مسوولان فوتبال آبادان جايگاهی در ميان حدود ۱۰۰۰۰ هوادار آبادانی به آنها اختصاص داد. ولی به علت بالا گرفتن درگيری ميان هواداران پرتعداد آبادانی با ۱۰۰ تماشاگر اهوازی، و برپايه گزارش خبرگزاری مهر «رد و بدل شدن کلمات رکيک»، نيروی انتظامی اقدام به فرستادن هواداران فولاد در جايگاه داخل زمين (پشت دروازه فولاد) کرد و تا حدودی درگيری ها فروکش کرد.

ولی هواداران صنعت نفت که از نتيجه به دست آمده به شدت شاکی بودند (تساوی پس از برتری دو بر صفر در پايان نيمه نخست)بعد از پايان بازی در انتظار هواداران فولاد ايستادند .

طبق این گزارش، همين امر باعث شد اموال عمومی شامل سطل های زباله شهرداری، صندوق های صدقه و برخی از وسايل ديگر تخريب شدند و خيابان های منتهی به ورزرشگاه پر از سنگ و کلوخ شد.
XS
SM
MD
LG