«۴۰ نفر» بر اثر انفجار بمب در عفرین سوریه کشته شدند

نمایی از محل انفجار در شهر عفرین

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که بر اثر انفجار بمبی در شهر عفرین سوریه در روز سه‌شنبه ۹ اردیبهشت حداقل ۴۰ غیرنظامی از جمله ۱۱ کودک کشته شدند.

این انفجار در یک کامیون و در یک منطقه پر رفت‌وآمد در مرکز شهر عفرین روی داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه یگان‌های مدافع خلق کردهای سوریه را مسئول این حمله معرفی کرده است.

دولت ترکیه این گروه را یک گروه تروریستی و مرتبط با حزب کارگران کردستان ترکیه می‌داند و در سال‌های اخیر برای عقب راندن آنها از نواحی شمالی سوریه چند عملیات نظامی بزرگ انجام داده است.

ارتش ترکیه و شورشیان سوری متحد آن در جریان یک عملیات نظامی بزرگ در مارس ۲۰۱۸ شهر عفرین و مناطق اطراف آن را که اکثریت جمعیت آن کرد هستند تصرف کرد.

انفجار روز سه‌شنبه خونبارترین حمله در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که اخبار جنگ در آن کشور را جمع آوری و منتشر می‌کند در بیانیه‌ای گفت که این انفجار در بازار روی داده و بر اثر آن ۲۰ نفر کشته و ۲۷ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اما خبرگزاری قاسیون متعلق به فعالین محلی خبر داد که ۴۲ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ماه‌های اخیر بمبگذاری‌های مشابهی در مناطق تحت کنترل شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه روی داده و آنکارا همواره نیروهای کرد را مسئول این حملات معرفی کرده است. نیروهای کرد سوریه می‌گویند که هیچگاه به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

«جان باختن دو شهروند اهل اشنویە در اثر بمباران جنگندەهای ارتش ترکیە»

روز سه‌شنبه همچنین سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» خبر داد که جنگندەهای ارتش ترکیە مناطق مرزی با اقلیم کردستان عراق، کردستان ترکیە و کردستان ایران را بمباران کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که بر اثر این بمباران، فاخر تازەوارد ٣٥ سالە و رشید میرو ٣٦ سالە، دو جوان ساکن اشنویه که برای جمع‌آوری گیاه به ارتفاعات خواکورک رفته بودند، کشته شدند.

ارتفاعات خواکورک مابین شهرهای ارومیە، منطقه سوران در اقلیم کردستان و حکاری در کردستان ترکیە واقع شدە است.