در پی ابتلای ۴۵ نماینده مجلس ایران به کرونا، ساعات کار مجلس کاهش یافت

در پی مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای ۴۵ نفر از نمایندگان مجلس ایران، هیئت رئیسه از کاهش ساعت کار مجلس در روزهای آینده و برگزاری جلسات در سه بخش جداگانه ساختمان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس ایران روز دوشنبه، ۱۱ بهمن اعلام کرد که آمار ابتلای ۴۵ نماینده به کرونا به جز آمار کارمندان مبتلا است و در صورت اضافه کردن آن، آمار بسیار بالاتر از این خواهد بود.

آقای یوسفی به آمار نمایندگانی که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند اشاره نکرده است، اما علیرضا سلیمی، عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه گفته بود که ۱۰ نفر از نمایندگان در پی ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس روز یک‌شنبه از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای ۳۰ نفر از نمایندگان در روزهای گذشته خبر داده بود.

در همین زمینه، نماینده مرودشت روز یک‌شنبه در توئیتی از حضور تعدادی از نمایندگان به‌رغم ابتلا به کرونا در صحن مجلس و به خطر انداختن سلامت دیگران انتقاد کرده و از بی‌توجهی آن‌ها به تذکرات دیگران به عنوان «رفتار غیرمسئولانه» نام برده بود.

در پی افزایش شمار نمایندگان مبتلا به کرونا در روزهای گذشته و پیش‌بینی افزایش این آمار بنا بر اعلام هیئت رئیسه، جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۲ و ۱۳ بهمن در دو ساعت و در هفته آینده در سه بخش برگزار خواهد شد.

در همین حال وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته ۳۰ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌ و نزدیک به ۲۹ هزار بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۲ هزار و ۴۵۴ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به ۶ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.