مرگ ۸۳ ایرانی دیگر بر اثر کرونا؛ پیش‌بینی افزایش «۱۰۰ درصدی» ترددهای مرزی اربعین

تجمع شهروندان ایرانی در مرز شلمچه، اربعین ۱۴۰۰

وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه، ۲۳ مرداد اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در ایران جان باخته‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به حدود ۱۴۳ هزار تن رسید.

بر اساس این آمار، در همین مدت نیز نزدیک به ۶ هزار و ۳۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و حدود ۸۰۰ تن از آنها بستری شدند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران مبتلا به کرونا، از زمان اعلام شیوع آن در ایران، به بیش از ۷ میلیون و ۴۷۵ هزار نفر رسیده است.

آمارهای رسمی کرونا در حالی هم‌چنان به‌ صورت روزانه منتشر می‌شود که منابع مستقل پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده بودند.

هم‌زمان با افزایش آمار کرونا و تداوم هشدارها درباره برگزاری تجمع‌های مذهبی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان پیش‌بینی کرد که آمار تردد افراد در ارتباط با انجام مراسم دینی در پایانه‌های مرزی این استان در مقایسه با سال ۱۳۹۸ صد در صد افزایش یابد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری نیز پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس پیش‌بینی، بیش از پنج میلیون نفر به مناسبت اربعین از مرزهای کشور تردد خواهند کرد و آمار تردد در برخی مرزها بین پنج تا هشت برابر بیشتر می‌شود.