تداوم محدودیت‌های گازی با وجود ادعای وزیر نفت مبنی بر اتصال همه مناطق به شبکه گاز

عکس مربوط به لحظه انفجار گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری است

با وجود ادعای وزیر نفت ایران مبنی بر اتصال تمامی مناطق کشور به شبکه گاز، گزارش‌هایی از تداوم محدودیت‌های گازی در برخی مناطق کشور در روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن منتشر شده است.

در پی وقوع دست‌کم دو انفجار در استان‌های فارس و چهارمحال‌وبختیاری در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن که وزیر نفت آن‌ها را «خرابکارانه و تروریستی» عنوان کرد، کماکان خبرها و گزارش‌هایی مبنی بر محدودیت گازرسانی در چند استان کشور منتشر می‌شود.

این در حالی است که جواد اوجی، وزیر نفت، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که «شبکه گاز سراسر کشور پایدار است. روستاهای نزدیک به مناطق انفجار مجدد به شبکه گاز کشور متصل شدند و در هیچ شهر و روستایی قطعی گاز وجود ندارد.»

با وجود این اظهارات، استانداری کردستان اعلام کرد که ادارات این استان روز پنج‌شنبه به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز، تعطیل است.

بیشتر در این باره: قطع و محدودیت گازرسانی به ادارات و صنایع در چهار استان ایران در پی انفجارهای «خرابکارانه»

در اطلاعیه این استانداری هم‌چنین آمده است: «فعالیت تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مدارس و دانشگاه‌های استان به‌استثنای بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان، پلیس، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و واحدهای شیفتی به‌صورت دورکاری تعریف شده است و تعطیل خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین نیز از محدودیت جریان گاز برای «صنایع، ادارات، مجتمع‌های تجاری، ورزشی و مدارس» در روز پنج‌شنبه خبر داد و گفت که «واحدهای صنعتی و تولیدی تا اطلاع ثانوی از سوخت جایگزین استفاده کنند.»

بنا بر اعلام علی حجتی‌پور به‌منظور «صرفه‌جویی در مصرف گاز» نیز مدارس سراسر استان هم آخرین روز هفته به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

انفجار گاز در استان‌های فارس، چهارمحال‌وبختیاری روز چهارشنبه منجر به قطع گاز یا محدودیت گازرسانی در مناطق مختلف کشور شد.

در پی این حادثه گزارش‌های از قطع گاز ادارات و صنایع در استان‌های لرستان و خراسان شمالی و آذربایجان غربی گاز منتشر شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان هم از روند کاهش مصرف گاز در صنایع وخانگی این استان خبر داد.

وقوع این حادثه با هشدار هواشناسی در مورد «بارش رگباری باران، بارش برف، وزش شدید باد در ۲۳ استان» همراه شده است.