مجيد مجيدی با فيلمی پنج دقيقه ای به المپيک رفت

مجيدی می گويد علاقه مند است به همکاری خود با چين ادامه دهد.(عکس: فارس)

در مراسمی که يکشنبه شب، پنجم اسفند از سوی کميته تشکيلات بازی های المپيک ۲۰۰۸ در پکن برگزار شد، پنج کارگردان مشهور سينمايی، پنج فيلم کوتاه پنج دقيقه ای را برای بازی های المپيک به نمايش گذاشتند.


از ايران نيز مجيد مجيدی در اين مراسم شرکت داشت.


تورناتوره از ايتاليا، پاتريس لوکونت از فرانسه، داريل گودريچ از بريتانيا و اندرو لو وای کونگ از هنگ کنگ، چهار کارگردان ديگری بودند که به همراه مجيد مجيدی، در استاديوم لانه، محل برگزاری مراسم افتتاحيه بازی های المپيک ۲۰۰۸ پکن، با فيلم های کوتاه پنج دقيقه ای، هنر کارگردانی خود را به نمايش گذاشتند.


اين مراسم از سوی کميته تشکيلات بازی های المپيک پکن و به دعوت شهرداری اين شهر برپا شد و هدف آن آماده سازی مردم برای حضور در بازی های المپيک اعلام شده است.


وانگ هووی، يک مقام مسئول کميته برگزاری بازی های المپيک در باره اين مراسم گفت که ۶۰۰ روز بر روی اين پروژه کار شده است.


قرار است اين پنج فيلم کوتاه روز پنجشنبه ۲۸ فوريه امسال، از شبکه های سراسری تلويزيون چين و همچنين از شبکه های تلويزيونی کشورهای ايران، ايتاليا و فرانسه پخش شوند.


علاوه بر اين، شرکت سوهو در نظر دارد اين فيلم ها را از طريق اينترنت در دسترس همگان قرار دهد.


اين اولين سفر مجيد مجيدی، کارگردان فيلم هايی چون بچه های آسمان و آواز گنجشک ها به چين محسوب می شود.


وی در اين سفر، فيلم کوتاه خود را نيز به کودکان اختصاص داده است. به گفته آقای مجيدی، وی برای اين فيلم پنج دقيقه ای يازده روز صرف کرده است.


آقای مجيدی در حاشيه اين مراسم گفت که وی از عشق و علاقه عميقی که ميانسالان و کهنسال چينی به زندگی دارند تحت تاثير قرار گرفته و در نظر دارد به عنوان يک فيلمساز ايرانی به همکاری خود با چينی ها ادامه دهد.


تورناتوره از ايتاليا نيز با فيلم تجديد ديدار در اين مراسم ظاهر شد. اين فيلم داستان گروهی از دانش آموزان را به تصوير می کشد که پس از ۳۰ سال به ديدار معلم خود رفته اند.


فيلم پاتريس لوکونت از فرانسه بر نمايش دهکده المپيک پکن و قصر تابستانی اين شهر، که از بناهای تاريخی محسوب می شود متمرکز بود و داريل گودريچ از بريتانيا، که خود از ورزشکاران بازنشسته است، تلفيقی از فيلمسازی و ورزش را تحت عنوان اعتقاد به نمايش گذاشت.


اندرو لو وای کونگ از هنگ کنگ نيز در فيلم خود غذای چينی و رابطه آن با فرهنگ اين کشور را به تصوير کشيده است.